بایدن: مصمم هستیم از وقوع جنگ گسترده‌تر در خاورمیانه جلوگیری کنیم

18:24 - 03 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۴۸۲۲
بایدن: مصمم هستیم از وقوع جنگ گسترده‌تر در خاورمیانه جلوگیری کنیم
رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: مصمم هستیم از وقوع یک جنگ گسترده‌تر در کل منطقه خاورمیانه جلوگیری کنیم.

خبرگزاری میزان - بایدن در مجمع عمومی سازمان ملل مدعی شد: باید از عمل نیابتی ایران جلوگیری کنیم و باید اطمینان حاصل کنیم که به سلاح هسته‌ای دست پیدا نمی‌کند. پیشرفت به سوی صلح ما را در موقعیت قوی تری برای مقابله با تهدید ناشی از ایران قرار می‌دهد.

رئیس جمهور آمریکا ادامه داد: ما مصمم هستیم که از وقوع یک جنگ گسترده‌تر در کل منطقه خاورمیانه جلوگیری کنیم. در حال کار برای رسیدن به یک راه حل دیپلماتیک در رابطه با تنش در مرز اسرائیل و لبنان هستیم

وی با تاکید بر این که باید به طرح دو کشوری پایبند باشیم، اضافه کرد: اسرائیل و فلسطین باید دارای دولت و کشور باشند و در امنیت زندگی بکنند. خیلی تلاش کردیم جنگ غزه به کل منطقه گسترش پیدا نکند؛ اما حزب‌الله لبنان از ۷ اکتبر تا الان با موشک اسرائیل را هدف قرار داده

رئیس جمهور آمریکا گفت: خیلی از مردم در مرز لبنان و سرزمین‌های اشغالی آواره شده اند. هنوز امکان دارد تا جلوی جنگ گرفته شود تا امنیت حاصل شده و مردم به سرزمین خود برگردند؛ این چیزی است که روی آن کار می‌کنیم.

بایدن در ادامه سخنرانی خود با اشاره به این که دنیا باید از مسلح کردن ژنرال‌ها دست بردارد، تاکید کرد که جنگ‌ها باید تمام شوند.

وی افزود: ما داریم جهان را مدیریت می‌کنیم تا گرسنگی را ریشه‌کن کنیم. مردم بیشتر از جنگ می‌خواهند با کرامت زندگی کنند؛ ما به سازمان ملل قوی‌تر و متحدتر و پیشرفته‌تر نیاز داریم

رئیس جمهور آمریکا ادامه داد: ما نیاز داریم صلح را به جهان برگردانیم هوش مصنوعی می‌تواند خطرات جدی برای ما داشته باشد.

بایدن در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت: ما موظف هستیم تا مردم را برای آینده آماده کنیم. تا ۵۰ سال آینده مردم ما درگیر هوش مصنوعی می‌شوند باید آن‌ها را آماده کنیم.

وی اضافه کرد: سلاح‌های خطرناکی می‌تواند از هوش مصنوعی ساخته شود باید قواعد جهانی برای آن گذاشت.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *