واکنش باشگاه پرسپولیس به خبر بخشش مهرداد محمدی

16:17 - 03 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۴۸۰۵
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
واکنش باشگاه پرسپولیس به خبر بخشش مهرداد محمدی
معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس گفت: طبق مواد ۱۰۷ و ۱۱۲ مقررات انضباطی فوتبال ایران، از نظر مقررات حاکم، تعلیق شدن محرومیت مهرداد محمدی به شکلی که تیم خود را در بازی دربی همراهی کند، ممکن نیست.

خبرگزاری میزان - هومن هدایتی در پی انتشار خبر تعلیق محرومیت بازیکن استقلال، در گفتگو با سایت رسمی باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: انتشار این خبر حیرت‌آور است، چون دیگر در زمانه‌ای هستیم که همه، قوانین را می‌دانند. در واقع ما برای صحت سنجی در این ارتباط بلافاصله نسبت به اخذ استعلام اقدام کردیم و به باشگاه اعلام شد که این حکم تعلیق از سوی کمیته محترم استیناف صادر شده است در حالی که در بند یک از ماده ۱۰۷ مقررات انضباطی فوتبال ایران آمده است؛ «رکن قضایی صادر کننده رای می‌تواند اجرای قسمتی از مجازات‌های ذیل را با رعایت سایر شرایط تعلیق نماید». بنابر این رکن قضایی صادر کننده رای، کمیته محترم انضباطی است و به نظر می‌رسد کمیته محترم استیناف صلاحیت تعلیق را نداشته است.

وی ادامه داد: البته درباره ادعای باشگاه استقلال مبنی بر این که این بازیکن مشکلی برای بازی دربی ندارد منتظر اعلام نظر رسمی و صریح سازمان محترم لیگ فدراسیون فوتبال و ارکان قضایی آن هستیم.

معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس اضافه کرد: به طور قطع اگر مطلب ادعایی باشگاه استقلال، صحت داشته باشد؛ باشگاه پرسپولیس ضمن مکاتبه به اعلای درجه با مراجع ذیربط مبنی بر انجام تحقیق درباره رویداد‌های فوتبال و مشخصا این موضوع، برای طرح موضوع به محاکم انضباطی و قضایی داخلی و بین‌المللی فوتبال از جمله دادگاه عالی ورزش به خود تردید راه نخواهد داد.

هومن هدایتی افزود: ما منتظر اعلام نظر سریع، رسمی و صریح فدراسیون فوتبال و ارکان محترم قضایی هستیم. هنوز مدت زیادی از ماجرای افزایش ناگهانی سقف بودجه نقل و انتقالات نگذشته که حالا شاهد این ماجرای جدید هستیم.

هدایتی عنوان داشت: درخواست تعلیق محرومیت بر مبنای ماده ۱۰۷ مقررات انضباطی فوتبال صورت می‌گیرد و بند ۴ از همین ماده به صراحت اذعان داشته است؛ «تعلیق مجازات فقط بعد از اجرای نیمی از مجازات تعیین شده امکان پذیر است.» با این وصف حتی پذیرش درخواست تعلیق قبل از گذشت نیمی از مدت محرومیت و امکان بررسی آن دارای محدودیت بوده چه رسد به این که در این مقطع بیش از نصف مدت محرومیت به تعلیق درآمده باشد. طبق همین ماده حتی برای رکن قضایی این اختیار وجود ندارد که پیش از تحقق نصف مدت محرومیت، مابقی آن را به حالت تعلیق درآورد.

به این ترتیب بازیکن مورد اشاره حداقل باید سه جلسه محرومیت قطعی را پشت سر بگذارد. مهرداد محمدی در مدت زمان بازی‌های استقلال مقابل استقلال خوزستان و ملوان بندرانزلی اصلا در فهرست بازیکنان تحت قرارداد با هیچ باشگاهی نبوده و قرارداد خود را با باشگاه مورد اشاره فسخ کرده بود و این بازی‌ها برای محاسبه مدت محرومیت وی لحاظ نمی‌شود.

معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس تصریح نمود: از سوی دیگر در بند ۱۱ از ماده ۱۱۲ مقررات انضباطی فوتبال ایران آمده است؛ «اگر محرومیت بر اساس تعداد مسابقه، تعیین شده باشد در این صورت فقط مسابقاتی که واقعا برگزار شده اند محاسبه می‌شوند.» بر این اساس بازی استقلال-مس رفسنجان از هفته چهارم که به تعویق افتاده است نیز جزو شمارش جلسات محرومیت محاسبه نمی‌شود.

هومن هدایتی در پایان تاکید کرد: ما اطمینان داریم که سازمان لیگ با توجه به مطالب عنوان شده، در محاسبه محرومیت‌های نامبرده بازی دربی را به عنوان جلسه محرومیت قطعی وی در نظر خواهد گرفت و یقین دارم که سازمان لیگ قانون را پاسداری خواهد کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *