رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح:رضایت مردم از نیرو‌های مسلح بیانگر سلامت این نیروهاست

15:54 - 03 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۴۷۸۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح:رضایت مردم از نیرو‌های مسلح بیانگر سلامت این نیروهاست
 رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح کشور با اشاره به اینکه پیشگیری از وقوع جرم بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب در دستور کار ما قرار دارد، گفت: امروزه رضایت مردم از نیرو‌های مسلح بیانگر سلامت آنها در اقدام و عمل است.

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام والمسلمین احمدرضا پورخاقان در سفر به همدان که به منظور تکریم و معارفه رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان  انجام شد، با آیت الله حبیب الله شعبانی، امام جمعه همدان دیدار کرد.

 رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح کشور در ابتدای این دیدار ضمن تبریک هفته وحدت اظهار کرد: نیرو‌های مسلح در دنیا از جایگاه بسیار بالایی برخوردار هستند و امنیت هر جامعه‌ای به قوام و اقتدار نیرو‌های مسلح باز می‌گردد.

وی بیان کرد: نیرو‌های مسلح در جمهوری اسلامی طبیعتا اگر کار خود را درست انجام دهد زینت بلاد و افتخار حاکمان خواهد بود و اگر انحراف از معیار پیدا کند طبیعتا صدمات آن به حاکمان باز می‌گردد از این جهت این نیرو در جمهوری اسلامی از جایگاه والایی برخوردار است و رهبر معظم‌انقلاب بر این اصل تاکید کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورخاقان با تشریح سخنان رهبر معظم‌انقلاب درباره جایگاه سازمان قضایی نیرو‌های مسلح ادامه داد: از زمان تاسیس تاکنون اقدامات بسیاری برای صیانت از نیرو‌های مسلح رخ داده است از این رو اصلا ما به دنبال این نیستیم که جرمی رخ داده و آن را پیگیری کنیم هرچند اگر جرمی رخ دهد آن را بررسی و پیگیری خواهیم کرد.

 رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح کشور با اشاره به اینکه پیشگیری از وقوع جرم بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب در دستور کار ما قرار دارد، مطرح کرد: اگر ما در باب پیشگیری از وقوع جرم به نحوی عمل کنیم که بگوییم جرمی در این فضا نداشتیم، آن وقت به این مرحله که نیرو‌های مسلح زینت سرزمین‌ها هستند دست پیدا کرده ایم، هرچند امروز نیز رضایت مردم از نیرو‌های مسلح بیانگر سلامت این نیروهاست.

وی در پایان ضمن قدردانی از زحمات حجت الاسلام دینی، گفت: در طول ۳۳ سال در خدمت حجت الاسلام دینی بودیم و از زحمات ایشان سپاسگزاریم، ایشان در سنگر قضا با افتخار درخشیدند و حالا هم در سنگر دیگری فعالیت خواهند داشت.

 حجت‌الاسلام والمسلمین پورخاقان با بیان اینکه فرماندهان نظامی استان به نیکویی از حجت الاسلام دینی، یاد کردند و این افتخار است، ادامه داد: امیدوارم آقای همت محمدی به عنوان رئیس جدید سازمان قضایی همدان که از قضات خوشنام و با سابقه ما هستند بتوانند راه آقای دینی را ادامه دهند.

اسلام دین جنگ طلبی نیست و به لحاظ منطق قوی خود در دنیا توسعه پیدا کرده است

آیت الله حبیب الله شعبانی در این دیدار با قدردانی از حضور حجت الاسلام والمسلمین پورخاقان رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح کشور و تشکر از زحمات حجت الاسلام دینی، رئیس سابق سازمان قضایی نیرو‌های مسلح همدان و خیر مقدم به آقای محمدی به عنوان رئیس جدید این سازمان، اظهار داشت: طبق روایتی از پیامبر اکرم (ص) تمامی خوبی‌ها و خیر‌ها در سایه شمشیر قرار داده شده است و اینکه شمشیر یا کلید بهشت است و یا کلید جهنم.

وی با این توضیح که شمشیر نماد اقتداری است که در نیرو‌های مسلح داریم و البته به معنای جنگ طلبی نیست افزود: اسلام دین جنگ طلبی نیست و به لحاظ منطق قوی خود توسعه پیدا کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: این شمشیر در صورتی کارآمد است که تیز باشد و بدون تیزی آن نمی‌شود وارد عرصه کار شد و اینکه رهبر انقلاب مکرر می‌فرمایند نباید اقتدار نیرو‌های مسلح زیر سوال برود برای این است که تا شمشیر تیز نباشد کار‌ها سامان نمی‌یابد. 

آیت الله شعبانی با اشاره به اینکه تیزی این شمشیر وقتی محقق می‌شود که نیرو‌های مسلح سالم بمانند، بیان کرد: وقتی به مقوله امنیت می‌رسیم مردم حرفی ندارند و معتقدند که در این عرصه موفق بودیم چرا که آن را حس می‌کنند. 

وی با بیان اینکه آنچه اهمیت دارد صیانت از نیرو‌های مسلح به عنوان مظهر اقتدار و امنیت کشور است چرا که اگر مشکلی در این فضا رخ دهد حتما آسیب جدی خواهد بود، ادامه داد: بخشی از سلامت مجموعه نیرو‌های مسلح به تقویت اعتقادات مجموعه باز می‌گردد و هرچه در این حوزه تلاش کنند همت‌ها و انگیزه‌ها نیز تقویت خواهد شد. 

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *