۳۰ محکوم جرایم مالی غیرعمد از زندان‌های استان خوزستان آزاد شدند

15:44 - 03 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۴۷۸۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۳۰ محکوم جرایم مالی غیرعمد از زندان‌های استان خوزستان آزاد شدند
۳۰ نفر از زندانیان جرایم مالی غیرعمد با بدهی بالغ بر ۱۳۰ میلیارد تومان با کمک‌های ستاد دیه استان خوزستان، خیرین و در قالب پویش به عشق امام حسین (ع) می‌بخشم، آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

خبرگزاری میزان- رئیس کل دادگستری خوزستان و سایر مسئولان قضایی و قضات دارای پرونده زندانی‌دار با حضور در ندامتگاه‌های سراسر استان خوزستان و کانون اصلاح و تربیت با مددجویان دیدار و به درخواست‌های آنان رسیدگی کردند که حاصل آن برخورداری ۱۰۹ نفر از مددجویان از ارفاقات قانونی و فراهم شدن زمینه آزادی آنان بود. 

 در این بازدید که در راستای سیاست‌های قوه قضاییه و عمل به برنامه‌های عملیاتی سند تحول و تعالی برگزار شد، ضمن سرکشی به بند‌ها و دیدار با مددجویان، درخواست آنان به‌منظور رسیدگی بیشتر به‌صورت شفاهی و کتبی دریافت شد. 

 علی دهقانی در حاشیه این بازدید و پس‌از حضور در بند نسوان، با گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس و درود و صلوات به روح بلند شهدا، گفت: پس از دیدار چهره به چهره با مددجویان بند نسوان، درخواست تمام کسانی که شرایط و استحقاق استفاده از نهاد‌های ارفاقی را داشتند، با درنظر گرفتن شرایط اصلاحی و حضور آنان در برنامه‌های فرهنگی زندان، رسیدگی و دستورات لازم جهت بررسی بیشتر برای بهره‌مندی از این ارفاقات صادر شد. 

وی ادامه داد: این درخواست‌ها شامل تقاضای عفو، تخفیف مجازات و استفاده از ارفاقات قانونی مانند مرخصی، پابند الکترونیک و رای باز بود. همچنین وضعیت مددجویانی که به لحاظ محکومیت مالی جرایم غیرعمد در زندان هستند نیز مورد بررسی قرار گرفت. 

رئیس کل دادگستری خوزستان با تاکید بر ضرورت نظارت بر رفاه، سلامت، آموزش، نحوه مراقبت و سایر حقوق مددجویان فارغ از اینکه نوع جرم و بزه ارتکابی، تصریح کرد: یکی از تکالیف دستگاه قضایی در قبال زندانیان، این است که با نظارت مستمر بر رفتار و بررسی پرونده قضایی آنان و در جهت اجرای سیاست کاهش جمعیت کیفری، در خصوص ارفاقات قانونی تصمیم‌گیری کند. 

دهقانی گفت: در کنار برنامه‌های مراقبتی، بر برنامه‌های اصلاحی و بازاجتماعی شدن زندانیان و حرف‌آموزی نیز تاکید شده است تا شرایط بازگشت زندانیان به جامعه فراهم شود که اداره کل زندان‌های استان خوزستان به‌ویژه در سال‌های اخیر عملکرد رضایت بخشی در این زمینه داشته است. 

در پایان این بازدید که همزمان با هفته دفاع مقدس برگزار شد، طی مراسمی، ۳۰ نفر از زندانیان جرائم مالی غیرعمد با بدهی بالغ بر ۱۳۰ میلیارد تومان با کمک‌های ستاد دیه استان و خیرین و در قالب پویش به عشق امام حسین (ع) می‌بخشم، آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند. همچنین ۷۹ نفر از مددجویان واجدشرایط مشمول نهاد‌های ارفاقی بهره‌مند و زمینه آزادی آنان فراهم شد. 

معاونین قضایی رئیس کل دادگستری خوزستان، دادستان مرکز استان و معاونین وی، رئیس توسعه حل اختلاف استان، روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی و قضات پرونده‌های دارای زندانی، در این بازدید‌ها حضور داشتند.

انتهای پیام/ 


برچسب ها: آزادی زندانیان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *