رشد ۶۳۴ درصدی تعیین‌تکلیف اموال منقول سازمان تملیکی در ۳ سال گذشته

11:16 - 03 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۴۶۷۹
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
رشد ۶۳۴ درصدی تعیین‌تکلیف اموال منقول سازمان تملیکی در ۳ سال گذشته
ارزش پرونده‌های تعیین‌تکلیف شده اموال منقول سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در ۳ سال گذشته نسبت به دوره مشابه سال‌های قبل با رشد ۶۳۴ درصدی به ۹۳۰ هزار و ۸۷۹ میلیارد ریال رسیده است.

خبرگزاری میزان - رئیس دستگاه قضا همواره بر رویکرد مسئله‌محور، آسیب‌شناسانه و تخصص‌گرایانه برای رفع مشکلات در دوره تحول و تعالی قضایی تاکید کرده و پیشبرد و پیگیری این رویکرد، به‌ویژه در مقوله‌های مرتبط با صیانت از بیت‌المال را تا حصول نتیجه نهایی، حائز اهمیت دانسته است.
 
یکی از موضوعات مهمی که در سال‌های اخیر با این نوع نگاه و رویکرد مورد پیگیری قرار گرفته تعیین‌تکلیف اموال منقول و ساماندهی انبار‌های سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی بوده است.

در این میان بررسی ارزش پرونده‌های تعیین‌تکلیف شده اموال منقول سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی ۳ سال گذشته با دوره مشابه سال‌های قبل نشان می‌دهد از اول شهریور سال ۱۳۹۷ تا اول مرداد سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۵۸ هزار و ۲۵۱ میلیارد ریال کالا استرداد شده که در مقایسه با اول مرداد ۱۴۰۰ تا ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ با استرداد ۱۳۸ هزار و ۳۰۴ میلیارد ریال، رشد ۱۸۹ درصدی داشته است.

همچنین در ۳ سال مورد بررسی ۲۵۸ هزار و ۴۱۹ میلیارد ریال کالا در سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی به فروش رفته که در مقایسه با مدت مشابه سال‌های قبل با رقم ۳۳ هزار و ۹۹۲ میلیارد ریال، رشد ۶۶۰ درصدی داشته است.

اعاده کالا نیز از اول مرداد ۱۴۰۰ تا ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ بالغ بر ۴۷۴ هزار و ۶۱۳ میلیارد ریال بوده که در مقایسه با اول شهریور سال ۱۳۹۷ تا اول مرداد سال ۱۴۰۰ با رقم ۲۸ هزار و ۱۶۸ میلیارد ریال با رشد یک هزار و ۵۸۵ درصدی روبه‌رو بوده است.

ارزش کل پرونده‌های تعیین‌تکلیف شده اموال منقول سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در ۳ سال مورد بررسی ۹۳۰ هزار و ۸۷۹ میلیارد ریال بوده که در مقایسه با دوره مشابه سال‌های قبل با رشد ۶۳۴ درصدی روبه‌رو بوده است.

رشد ۶۳۴ درصدی فروش اموال منقول در ۳ سال گذشته

انتهای پیام/

 


برچسب ها: اموال تملیکی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *