واردات ۵.۵ میلیون دستگاه گوشی تلفن همراه در ۶ ماهه ۱۴۰۳

18:18 - 02 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۴۶۰۲
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
واردات ۵.۵ میلیون دستگاه گوشی تلفن همراه در ۶ ماهه ۱۴۰۳
طبق اعلام گمرک ایران در نیمه نخست سال ۱۴۰۳ نزدیک به ۵ میلیون و ۴۱۶ هزار و ۴۴۶ دستگاه گوشی تلفن همراه از گمرکات ترخیص و وارد کشور شد.

خبرگزاری میزان - طبق گزارش روابط عمومی گمرک ایران، در ۶ ماهه سال جاری ۵ میلیون و ۴۱۶ هزار و ۴۴۶ دستگاه گوشی تلفن همراه به شیوه تجاری و مسافری از گمرکات کشور ترخیص و وارد کشور شد.

 ارزش این تعداد گوشی تلفن همراه وارداتی به کشور در ۲ رویه تجاری و مسافری یک میلیارد و ۲۲۵ میلیون دلار بوده است.

بر اساس این گزارش، واردات گوشی تلفن همراه به کشور در دو رویه تجاری و مسافری در ۶ ماهه امسال از لحاظ تعداد ۱۶ درصد و از حیث ارزش ۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش نشان می‌دهد.

این گزارش حاکیست، از مجموع گوشی تلفن‌همراه وارداتی به کشور در این مدت ۵ میلیون و ۲۴۹ هزار و ۹۶۰ دستگاه به ارزش یک میلیارد و ۱۳۶ میلیون دلار به شیوه تجاری و ۱۶۶ هزار و ۴۸۶ دستگاه به ارزش ۸۹ میلیون و ۳۰۹ هزار دلار به شیوه مسافری وارد کشور شده است. 

براساس این گزارش در این مدت واردات گوشی تلفن همراه در رویه تجاری از لحاظ تعداد ۱۵ درصد و از حیث ارزش ۴ درصد کاهش و در رویه مسافری از لحاظ تعداد ۳۸ درصد و از حیث ارزش ۴۱ درصد کاهش داشته است.

شایان ذکر است، آمار واردات گوشی تلفن همراه در این مدت شامل ردیف تعرفه ۸۵۱۷۱۳۹۰ به شرح گوشی‌های تلفن همراه هوشمند و کد تعرفه ۸۵۱۷۱۴۲۰ به شرح گوشی تلفن همراه با صفحه کلید غیر لمسی است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *