گفت‌وگو|

«پوتین‌های زنانه» و نگهبانی دختران از مهمات/ به «سینماحقیقت» نمی‌رسیم

9:27 - 02 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۴۴۶۱
«پوتین‌های زنانه» و نگهبانی دختران از مهمات/ به «سینماحقیقت» نمی‌رسیم
سید مصطفی سیدالحسینی کارگردان مستند «پوتین های زنانه» درباره تغییر نام این مستند و حضور در جشنواره «سینماحقیقت» توضیح داد.

سید مصطفی سیدالحسینی کارگردان مستند «پوتین‌های زنانه» در گفت‌وگو با میزان درباره تغییر نام این مستند توضیح داد: هنگام تصویب طرح، بنا بر روال رسمی باید نامی برای مستند انتخاب می شد که با توجه به درون مایه محتوایی روایت، اسم «دختران انقلاب» را به طور موقت برای مستند ثبت کردیم.  در روند کار با توجه به موقت بودن نام قبلی و اینکه از این نام برای پویش های متعدد و بعضا متناقضی استفاده شده بود و ممکن بود بار معنایی خاصی را به ذهن مخاطب متبادر کند، تصمیم به تغییر اسم گرفته شد. «پوتین‌های زنانه» از نظر تیم تولید با توجه به داشتن عناصر معنایی زنانگی و تجربه جنگ و روایت زنانه از آن می‌توانست، نام بهتری برای این اثر باشد. 

وی ادامه داد: تقریبا نزدیک به ۸۰ درصد تولید و پس تولید فیلم انجام شده و تدوین «پوتین‌های زنانه» در مراحل پایانی است و به مرحله بازسازی رسیده ایم. در این بخش از انیمیشن و تکنیک لایواکشن استفاده می‌شود. لوکیشن های واقعی و کاراکترها به صورت انیمیشن هستند.

سیدالحسینی درباره حضور در هجدهمین جشنواره «سینماحقیقت» گفت: به دلیل نوع کار و طولانی بودن پروسه تولید انیمیشن، متاسفانه به جشنواره «سینماحقیقت» امسال نمی‌رسیم. ساخت بازسازی های انیمیشن تا دی ماه به طول خواهد انجامید و پس از آن حداکثر تا یک ماه نسخه نهایی آماده خواهد بود.

سید مصطفی سیدالحسینی در پایان درباره داستان این مستند بیان کرد: داستان «پوتین‌های زنانه» (تولید مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی) درباره گروهی از دختران جوان خرمشهری است که در ماه‌های اولیه جنگ ایران و عراق، به دستور شهید جهان‌آرا مسئول نگهداری مهمات سپاه می‌شوند و از آن‌ها نگهبانی می‌کردند.

«پوتین‌های زنانه» تولید مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *