وزیر کشور: برخورد با خاطیان احتمالی حادثه معدن معدنجو درس‌آموز خواهد شد

23:19 - 01 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۴۴۳۱
وزیر کشور: برخورد با خاطیان احتمالی حادثه معدن معدنجو درس‌آموز خواهد شد
وزیر کشور با اعلام اینکه دلیل حادثه معدن معدنجوی طبس توسط کارگروه ویژه‌ای بررسی خواهد شد، گفت: با خاطیان احتمالی این حادثه برخوردی درس‌آموز خواهد شد.

خبرگزاری میزان – اسکندر مومنی، وزیر کشور با بیان اینکه جلسه ستاد مدیریت بحران خراسان جنوبی با محوریت حادثه معدن معدنجو طبس با حضور وزرای مربوطه در منطقه برگزار شد، گفت: در درجه اول قرار شد آماده‌باش کامل تا اتمام ماموریت، توسط همه دستگاه‌ها ادامه داشته باشد. 

وی اظهار کرد: حدود ۱۷ نفر در مسیر دوم محبوس هستند که امدادرسانی به آن‌ها با تمام توان ادامه دارد. بنده با عزیزانی که در عمق زمین و فاصله هزار متری از دهانه تونل مشغول امدادرسانی بودند صحبت کردم که گفتند تجهیزات فعلی برای امدادرسانی کفایت می‌کند.

وزیر کشور با بیان اینکه نیرو‌های امدادرسانی به ۴۰۰ متری کارگاه اصلی رسیدند، گفت: در وهله نخست باید گاز‌های موجود تخلیه شود که کار بسیار دقیق و فنی است.

مومنی اظهار کرد: همچنین مقرر شد با تشکیل کارگروهی متشکل از دستگاه‌های مربوطه، علت حادثه دقیق بررسی شود و بدون اغماض با خاطیان احتمالی برخود شود تا برخورد درس‌آموزی برای عدم تکرار این دست از حوادث باشد. 

وی بیان کرد: با توجه به حوادثی که در این منطقه در سال‌های اخیر پیش آمده اعلام شد که ممکن است تجهیزاتی با کمبود مواجه باشد که تصمیم گرفته شد تجهیزات مرتبط با مدیریت بحران با توجه به فاصله با پایتخت و عدم شبکه‌های ارتباطی و حمل‌ونقلی خیلی سریع، بررسی‌های لازم تا فردا صورت بگیرد و تجهیزات مورد نیاز به‌طور دائم در منطقه استقرار پیدا کنند.

وزیر کشور افزود: موضوع دیگر بحث پیشگیری است که تصمیم گرفته شد اگر نیاز باشد پروتکل‌ها، شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها اصلاح شود و موضوع ایمنی قبل از کار صرفا یک شعار نباشد و تبدیل به یک اقدام و عمل شود تا از این دست حوادث دیگر تکرار نشود.

مومنی، گفت: همه تجهیزات و امکانات در منطقه بسیج شده است و ان‌شاءالله تا پایان ماموریت، نیرو‌ها به صورت آماده‌باش کامل هستند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *