وزیر آموزش و پرورش: باید معرفت به نماز را در دانش‌آموزان گسترش بدهیم

15:45 - 01 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۴۳۷۹
وزیر آموزش و پرورش: باید معرفت به نماز را در دانش‌آموزان گسترش بدهیم
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه باید دغدغه برپایی نماز جماعت داشته باشیم گفت: باید معرفت به نماز را در دانش‌آموزان گسترش دهیم.

خبرگزاری میزان -  علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش، نخستین روز سال تحصیلی در مدرسه امام عصر(عج) منطقه ۱۲ تهران، در نماز جماعت دانش‌آموزان شرکت کرد.

برگزاری این نماز جماعت تحت عنوان طرح «مهر با مُهر» در مدارس سراسر کشور به اجرا درآمد.

کاظمی در این مراسم و در بین دو نماز ظهر و عصر بیان کرد: امیدواریم در فضای تعلیم و تربیت، فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی به‌ویژه در حوزه ترویج نماز داشته باشیم.

کاظمی با تاکید بر اینکه فلسفه خلقت و نظام هستی، اقامه نماز است، تصریح کرد: تمام اثرات برای کمالات انسان را خداوند در نماز قرار داده است. قرآن کریم از نماز و انفاق به‌عنوان راهکار رسیدن به سعادت نام برده است.

وی با بیان اینکه مسیر پیشرفت و تعالی را باید با نماز طی کرد، ادامه داد: نماز گره‌های کور زندگی را باز می‌کند. باید معرفت نماز را در دانش‌آموزان عمق ببخشیم و به سؤالات آنها پاسخ دهیم.

وزیر آموزش و پرورش بنای نظام تعلیم و تربیت کشور را دغدغه ترویج اقامه نماز خواند و ادامه داد: باید معرفت به نماز را در دانش‌آموزان گسترش دهیم.

کاظمی در خاتمه اظهاراتش تاکید کرد: باید دغدغه برپایی نماز جماعت داشته باشیم و این اقدام را مهمترین مأموریت در کنار سایر مأموریت‌ها قرار داده‌ایم، باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنیم تا فضای اقامه نماز را در مدارس بسط و نشر دهیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *