حیفا در آتش؛ پاسخ کوبنده حزب‌الله به تجاوزهای رژیم صهیونیستی

7:45 - 02 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۴۳۶۱
حیفا در آتش؛ پاسخ کوبنده حزب‌الله به تجاوزهای رژیم صهیونیستی
حزب‌الله به‌تازگی و در پاسخ به تجاوزهای تروریستی اخیر رژیم صهیونیستی به لبنان، پایگاه هوایی این رژیم را در شمال اراضی اشغالی هدف قرار داد.

خبرگزاری میزان - حزب‌الله لبنان در جدیدترین عملیات خود چند منطقه و پایگاه را در عمق اراضی اشغالی هدف قرار داد.

یکی از مواضعی که در این عملیات حزب‌الله هدف قرار گرفت پایگاه رامات‌دیوید است.

منابع میدانی برخی از جزئیات حمله اخیر حزب‌الله را به پایگاه هوایی رامات‌دیوید رژیم صهیونیستی فاش کردند، جایی که انواع جدیدی از راکت‌های سنگین در آن سقوط کردند.

براساس بیانیه مقاومت اسلامی لبنان، رزمندگان حزب‌الله ده‌ها راکت دوربرد فادی-۱ و فادی-۲ را به سمت پایگاه راهبردی نیروی هوایی رژیم صهیونیستی واقع در شرق شهر حیفا شلیک کردند.

 

پاسخ اولیه حزب‌الله لبنان به رژیم صهیونیستی؛ درباره پایگاه رامات‎دیوید چه می‌دانیم

 

این پایگاه که در منطقه اشغالی ناصریه، در دره جزریل واقع شده است؛ محل استقرار چندین اسکادران نیروی هوایی رژیم صهیونیستی و جت‌های جنگنده F-۱۶ است که مسئول حمله به خاک لبنان هستند.

یگان رسانه‌ای حزب‌الله پس از اعلام مسئولیت مقاومت لبنان درقبال این حمله، ویدیویی را منتشر کرد که جزئیات و اطلاعات کلیدی این پایگاه را برجسته کرد.

 

پاسخ اولیه حزب‌الله لبنان به رژیم صهیونیستی؛ درباره پایگاه رامات‎دیوید چه می‌دانیم

پایگاه هوایی رامات دیوید کجاست؟

پایگاه هوایی رامات دیوید، اصلی‌ترین پایگاهی است که نیرو‌های اشغالگر صهیونیست از آن برای عملیات هوایی در جهت شمال، به سمت لبنان و سوریه استفاده می‌کنند.

همچنین تنها پایگاه هوایی نیروی هوایی رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی است.

 

 

از جمله اسکادران‌هایی که این پایگاه میزبان آن‌هاست، اسکادران ۱۰۹ «دره» -جت‌های جنگنده  F-۱۶، اسکادران ۱۰۵ «اسکورپیون» -جت‌های جنگنده F-۱۶دی باراک، اسکادران ۱۰۱ «فرست فایتر» -جنگنده‌های F-۱۶ در حال عملیات.

 

پاسخ اولیه حزب‌الله لبنان به رژیم صهیونیستی؛ درباره پایگاه رامات‎دیوید چه می‌دانیم

 

این پایگاه همچنین میزبان اسکادران ۱۶۰ شکارچی سایه و اسکادران ۱۵۷ است که از وسایل نقلیه هوایی بدون‌سرنشین طبقه‌بندی شده (پهپاد) استفاده می‌کند و اسکادران ۱۹۳ که یک بالگرد شناسایی نیروی دریایی را به کار می‌گیرد.

این پایگاه همچنین میزبان چهار اسکادران است که وظیفه پشتیبانی میدانی، نگهداری و مدیریت عملیات را بر عهده دارند.

پاسخی دقیق به حملات رژیم صهیونیستی به لبنان

منابع میدانی همچنین تأیید کردند که موشک‌های پرتاب‌شده به پایگاه هوایی رامات‌دیوید از پایگاه‌های زیرزمینی «عماد» که میزبان پرتابگر‌ها و نیرو‌های متعدد راکتی است، منشا گرفته است.

 

پاسخ اولیه حزب‌الله لبنان به رژیم صهیونیستی؛ درباره پایگاه رامات‎دیوید چه می‌دانیم

منابع گفتند پایگاه عماد۴ که در یکی از ویدیو‌های حزب‌الله نمایش داده می‌شود، یکی از مواضعی است که در هیچ‌یک از حملات دشمنان تحت تاثیر قرار نگرفته است.

پایگاه المیادین نوشت: منابع تاکید کردند که این حمله شامل استفاده از موشک‌های هدایت‎شونده دقیق نبوده و تنها پاسخی اولیه به تجاوزات اسرائیل بوده است.

براساس این گزارش، منابع ما با تاکید بر اینکه این حمله در پاسخ به حملات مستمر و گسترده به اراضی لبنان صورت گرفت، اظهار کردند که در بیانیه حزب‌الله اشاره‌ای به پاسخ به تجاوزهای اسرائیل به حومه جنوبی بیروت یا ترور فرماندهان یا دستگاه‌های ارتباطی نشده است.

 

پاسخ اولیه حزب‌الله لبنان به رژیم صهیونیستی؛ درباره پایگاه رامات‎دیوید چه می‌دانیم

راکت‌های فادی-۱ و فادی-۲ حزب‌الله

حزب‌‎الله لبنان در بیانیه خود گزارش داد که در این عملیات از راکت‌های فادی-۱ و فادی-۲ استفاده شده است.

پایکاه شبکه المیادین نوشت: منابع همچنین جزئیات متعددی از شلیک گلوله‌های راکتی فادی-۱ و فادی-۲ از سوی رزمندگان حزب‌الله برای اولین بار فاش کردند.

این راکت‌های توپخانه‌ای دوربرد برای اولین بار از زمانی که حزب‌الله عملیات حمایت نظامی خود را از مردم فلسطین در ۸ اکتبر ۲۰۲۳ (۱۶ مهر ۱۴۰۲) آغاز کرد، مورد استفاده قرار گرفت.

فادی-۱ یک راکت کالیبر ۲۲۰ میلی‌متری است که از پرتابگر چندراکتی (MLR) پرتاب می‌شود و یکی از موشک‌هایی است که در ویدیو رونمایی از عماد۴ دیده می‌شود و حداکثر برد آن ۸۰ کیلومتر است.

فادی-۲ یک موشک کالیبر ۳۰۲ میلی‌متری است که از پرتابگر چندراکتی MLR پرتاب می‌شود و همچنین یکی از موشک‌هایی است که در ویدیو عماد۴ دیده می‌شود و حداکثر برد این پرتابه ۱۰۵ کیلومتر است.

این سامانه‌ها در حمله اخیر مورد استفاده قرار گرفتند تا تاکید شود که جبهه حمایتی حزب‌الله، که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، می‌خواهد به آن پایان دهد، در برد و اهداف خود در حال گسترش است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *