صالحی: فضای آموزشی، استاد و خلاقیت عناصر تربیت یک هنرمند است/ انتقاد، فضای توسعه را برای آموزشگاه‌ها به دنبال دارد

11:11 - 01 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۴۲۶۷
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
صالحی: فضای آموزشی، استاد و خلاقیت عناصر تربیت یک هنرمند است/ انتقاد، فضای توسعه را برای آموزشگاه‌ها به دنبال دارد
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، فضای آموزشی، استادان و خلاقیت را عناصر اصلی رشد دانش‌آموزان و هنرمندان خواندو استقبال از انتقاد دانش‌آموزان را زمینه‌ساز توسعه دانست.

خبرگزاری میزان- آیین آغاز سال تحصیلی جدید با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جمعی از اساتید سراسر کشور و دانش‌آموزان در هنرستان هنر‌های زیبای صبح یک مهر ماه برگزار شد.

در این برنامه علی فروزانفر  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران ضمن اشاره به تاریخچه هنرستان هنر‌های زیبای پسران گفت: اکنون هفتاد و دومین جشن آغاز سال تحصیلی در این هنرستان برگزار می‌شود. هنرستان‌های هنری محلی برای تربیت و رشد بسیاری از مفاخر بزرگ ما بوده‌اند و افرادی سرشناس و نام‌آور را به جامعه تقدیم کرده‌اند.

وی اشاره‌ای به ۵ هنرستان در تهران داشت و تاکید کرد: هنرستان‌های هنری طی سال‌ها فعالیت مفاخر بزرگی را تقدیم عرصه هنر کردند و این مهم اهمیت فعالیت این هنرستان‌ها را نمایان می‌کند.

فروزانفر اظهار کرد: دانش‌آموزان امروز نیز همان مسیر رشد و تعالی را می‌پیمایند و امیدواریم تا سالی پر خیر و برکت برای همه دانش‌آموزان خصوصاً هنرآموزان رشته‌های مختلف هنر باشد.

صالحی: فضای آموزشی، استاد و خلاقیت عناصرتربیت یک هنرمند است/ انتقاد فضای توسعه را برای آموزشگاه‌ها به دنبال دارد

پرهیز از هرگونه مانع تراشی 

در ادامه سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم ضمن تاکید بر سابقه ۱۵۰ساله هنرستان‌های هنری گفت: تاریخ نشان می‌دهد که بسیاری از مفاخر و هنرمندان بزرگ کشور ما توسط همین هنرستان‌ها به رشد تعالی رسیدند به همین دلیل اهمیت این هنرستان‌ها نسبت به هنرستان‌های عادی بسیار بیشتر است.

وی افزود: اکنون ۱۶۵ هنرستان با ۸هزار هنرجو وجود دارد و باید از این توانایی بهره‌برداری لازم را انجام داد، اگرچه طی سال‌ها جفای بسیاری به هنرستان‌های هنیر شکل گرفته و ارزش و جایگاه آنان نادیده گرفته شده است.

صالحی هنرستان‌های هنری را نگینی ارزنده در جامعه آموزش دانست و تاکید کرد: از آنجا که کار هنرستان‌های هنری تخصصی است، بنابراین همانند گوهری هستند که باید به آنان توجهی بیشتر داشت، افرادی همانند کمال الملک به واسطه آموزش‌های این موسسات آموزشی است که توانستند به جایگاه رفیع و بالایی دست یابند.

وی اظهار کرد: هر استان حداقل باید دو هنرستان هنری داشته باشد تا تمام مردم ایران بتوانند از آموزش‌ها و خدمات هنرستان‌های هنری بهره ببرند. از آنجا که هم اکنون دبیرکل شورای آموزش عالی نیز در این آیین حضور دارد، نیاز است تا این نکته مطرح شده تا به این مهم توجه بیشتری شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آینده هنر ایران را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: توسعه هنرستان‌های هنری به لحاظ کمی و کیفی یکی از نکات مهمی است که در دستور کار قرار دارد و این مهم در دولت دوازدهم، مد نظر بود و اکنون در دولت چهاردهم نیز با همتی ویژه پیش گرفته خواهد شد.

وی سه ضلع مهم شکل‌گیری هنرستان‌های هنرd را مورد بررسی قرار داد و بیان کرد: فضای آموزشی، استاد و خلاقیت سه ضلع مثلث و عناصر اصلی سازنده هنرستان‌های هنرd هستند و باید به آن توجه ویژه داشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به درخواست یکی از دانش‌آموزان هنرستان هنرهای زیبا تاکید کرد: من معتقدم که محیط مدرسه و هنرستان باید به فضایی تبدیل شود که در آن انتقاد سرکوب نشود، اگر به فکر توسعه و رشد و تعالی دانش‌آموزان هستیم باید به آنان اجازه دهیم انتقاد کنند، زیرا راه پیشرفت و توسعه از همین مسیر عبور می‌کند.

صالحی افزود: مسئولان اجتماعی، فرهنگی و هنری نقش تسهیلگر دارند و باید در این مسیر قدم اول را در جهت رفع مانع تراشی‌ها برداشته و به گونه‌ای حرکت کنیم که بتوانیم منافع هنرستان‌های هنری و دانش‌آموزان را فراهم کنیم.

صالحی: فضای آموزشی، استاد و خلاقیت عناصرتربیت یک هنرمند است/ انتقاد فضای توسعه را برای آموزشگاه‌ها به دنبال دارد

در این آیین ضمن تقدیر از برگزیدگان کنکور ۱۴۰۲ و دانش‌آموزان هنرستان‌های هنری سراسر کشور از اساتید هنرستان‌های هنری برگزیده نیز تقدیر به عمل آمد و سامانه هنرستان‌ هنرهای زیبا زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز رونمایی شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *