وزیر راه و شهرسازی زنگ شروع سال تحصیلی را نواخت

9:44 - 01 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۴۲۵۳
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
وزیر راه و شهرسازی زنگ شروع سال تحصیلی را نواخت
وزیر راه و شهرسازی با حضور در جمع دانش آموزان دبیرستانی در منطقه ۱۶ تهران، زنگ شروع سال تحصیلی جدید را نواخت تا از امروز دانش آموزان، سال جدید تحصیلی را آغاز کنند.

خبرگزاری میزان - به گزارش وزارت راه و شهرسازی، فرزانه صادق صبح روز یکشنبه اول مهر ماه با حضور در مدرسه دخترانه حاج حسین مکتبی و اولاده در منطقه ۱۶ تهران، زنگ شروع سال تحصیلی جدید را نواخت.

وزیر راه و شهرسازی در آیینی که به همین مناسبت در جمع دانش آموزان این مدرسه برگزار شد، ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع دانش آموزان دختر سرزمینمان گفت: امروز حس عجیبی برای حضور در جمع شما دانش آموزان دارم و از اولین روزی که وارد دبیرستان شدم ۳۴ سال گذشته است.

وی افزود: در حالی که خودم دیپلم ریاضی و فارغ‌التحصیل دکترای مهندسی شهرسازی هستم، امروز در جمع شما دانش آموزان دبیرستانی رشته علوم انسانی حضور یافتم و معتقدم علوم تجربی و ریاضی بدون علوم انسانی معنایی ندارند. زیرا بسیاری از موارد فرهنگی که هویت ساز ماست در علوم انسانی نمود پیدا می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه «سنجه‌های کشور‌های توسعه یافته در توجه آن‌ها به علوم انسانی نمود پیدا می‌کند»، گفت: در دنیای فناوری، کشور‌هایی پیشرفت واقعی را رقم می‌زنند که به انسان و انسان‌مدار بودن و چگونگی ارتباط با معنویت و خداوند اهمیت می‌دهند.

صادق بیان کرد: اینگونه موارد در کشوری که تمدن چند هزار ساله دارد بسیار پررنگ‌تر است.

وی با تاکید بر مطالبه‌گری، گفتمان‌سازی و داشتن نگاه نقادانه پس از بررسی نظرات موافق و مخالف اظهار کرد: در صورت توجه شما دانش‌آموزان به چنین مواردی، عرصه توسعه و برگ‌های زرین دیگری در این کشور رقم می‌خورد.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه گفت: با تمام مشکلاتی هم اکنون با آن‌ها مواجه هستیم اگر نسل شما شاد و امیدوار باشد، قطعاً روز‌های بهتری خواهیم داشت.

 صادق در بخش دیگری از سخنانش به دانش آموزان دبیرستان دخترانه حاج حسین مکتبی و اولاده بیان کرد: ما در کشوری زندگی کردیم که روز‌های سختی را پشت سر گذاشته‌ایم و فرایند به گونه‌ای پیش رفته است که مسئولیت یک وزارتخانه مهم و با فعالیت زیربنایی به یک بانو واگذار می‌شود. پس باور داشته باشید در سال‌های آینده شما دختران نسل شما زنگ مدارس را به صدا در می‌آورند.

وی یادآور شد: برای داشتن نگاه نقادانه به مسائل و موضوعات باید مطالعه داشته باشید تا بتوانید هرآنچه باعث توسعه کشور می‌شود را مطالبه کنید.

در پایان این مراسم از خانواده شهیدان مهاجر تقدیر شد و زنگ شروع سال تحصیلی توسط وزیر راه و شهرسازی نواخته شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *