تداوم وزش باد شدید و کاهش کیفیت هوا تا پایان هفته در کشور

9:42 - 01 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۴۲۴۹
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
تداوم وزش باد شدید و کاهش کیفیت هوا تا پایان هفته در کشور
کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام رگبار باران و وزش باد شدید در ۴ استان نیمه شمالی و اردبیل از تداوم وزش باد و کاهش کیفیت هوا در بیشتر مناطق کشور تا پایان هفته خبر داد.

خبرگزاری میزان - به گزارش وزارت راه و شهرسازی کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت جوی کشور را تشریح کرد و گفت: امروز در بخش‌هایی از آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، گیلان، مازندران و همچنین اردبیل، رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد رخ می‌دهد. روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه در مناطقی از آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی و چهارشنبه بخش‌هایی از اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان رگبار پراکنده دارند. 

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: امروز و فردا نوار شرقی، سه‌شنبه نوار شرقی، غرب و جنوب‌غرب، و چهارشنبه و پنجشنبه نیز بخش‌هایی از شرق، جنوب‌غرب، شمال‌شرق و استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز، وزش باد شدید دارند که همراه با کاهش کیفیت هواست.

رفیعی توضیح داد: از امروز تا سه‌شنبه در بیشتر مناطق نیمه شمالی کشور افزایش نسبی دما رخ می‌دهد. از اواخر سه‌شنبه تا صبح پنجشنبه، آب‌های خلیج‌فارس و دریای‌خزر، مواج و متلاطم است.

به گفته وی، آسمان تهران امروز صاف تا کمی ابری است و در طول روز وزش باد نیز در پایتخت پیش بینی شده است. بیشینه دمای تهران امروز به ۳۱ درجه می‌رسد و کمینه دما نیز ۲۱ درجه بالای صفر ثبت شد.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: خنک‌ترین مرکز استان شهرکرد با دمای ۳ درجه بالای صفر و گرم‌ترین مرکز استان اهواز با دمای ۴۱ درجه بالای صفر گزارش شد.

انتهای پیام/


برچسب ها: هواشناسی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *