تاکید وزیران امور خارجه ایران و کوبا بر خصمانه بودن سیاست‌ تحریمی آمریکا

19:42 - 31 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۴۱۹۵
تاکید وزیران امور خارجه ایران و کوبا بر خصمانه بودن سیاست‌ تحریمی آمریکا
وزیران امور خارجه ایران و کوبا در حاشیه هفتادونهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل بر حمایت تهران و هاوانا از یکدیگر در موضوع تحریم‌های آمریکا تاکید کردند.

خبرگزاری میزان - سیدعباس عراقچی، وزیر امور خارجه در حاشیه هفتادونهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با برنو رودریگز پاریلا، وزیر خارجه کوبا دیدار و درباره مسایل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی رایزنی کرد.

وزیر امور خارجه دعوت شهید رئیسی، رئیس فقید جمهوری اسلامی ایران از رائول کاسترو، رئیس‌جمهوری کوبا برای سفر به ایران را یادآوری و تاکید کرد: ما آماده همکاری با کوبا برای گسترش روابط دوجانبه در همه زمینه‌ها هستیم.

عراقچی با اشاره به اقدام یک‌جانبه و سیاسی کنگره آمریکا در قرار دادن نام کشور کوبا در فهرست کشور‌های به اصلاح حامی تروریسم، این امر را محکوم کرد و آن را در ادامه سیاست‌های خصمانه ازسوی آمریکا دانست.

وزیر امور خارجه همچنین گفت: ما به‌عنوان یکی از قربانیان تحریم‌های آمریکا، شرایط مردم کوبا را کاملا درک و از آن کشور در برابر تحریم‌های آمریکا حمایت می‌کنیم.

عراقچی با تشریح آخرین وضعیت منطقه غرب آسیا تصریح کرد: جنایت‌های دولت نتانیاهو در غزه و لبنان از سر استیصال و به دلیل شکست آن‌ها در غزه است.

وزیر خارجه کوبا نیز در این دیدار از توسعه مناسبات دوجانبه در حوزه‌های اقتصادی، دانشگاهی و علمی میان تهران – هاوانا استقبال کرد و گفت: ما از جمهوری اسلامی ایران در مقابل سیاست‌های خصمانه آمریکا حمایت می‌کنیم.

وی از برگزاری کمیسیون اقتصادی مشترک ۲ کشور در آینده نزدیک استقبال و بر تداوم همکاری‌های اقتصادی میان ۲ کشور تاکید کرد.

انتهای پیام/
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *