عراقچی: کشور‌های منطقه برای جلوگیری از شرارت‌های رژیم صهیونیستی با یکدیگر همکاری کنند

18:16 - 31 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۴۱۹۰
عراقچی: کشور‌های منطقه برای جلوگیری از شرارت‌های رژیم صهیونیستی با یکدیگر همکاری کنند
وزیران امور خارجه ایران و کویت در حاشیه هفتادونهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل دیدار و درباره موضوع‌های مهم منطقه‌ای رایزنی کردند.

خبرگزاری میزان - سیدعباس عراقچی، وزیر امور خارجه در حاشیه هفتادونهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با عبدالله علی الیحیا، وزیر خارجه کویت دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار با اشاره به سفر مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور به نیویورک، تاکید کرد: سیاست حسن همسایگی یکی از اصول دولت چهاردهم است و در دولت جدید مناسبات جمهوری اسلامی ایران و کشور‌های منطقه بیش از پیش تعمیق خواهد یافت.

عراقچی با اشاره به اقدام‌های اخیر رژیم صهیونسیتی تاکید کرد که این اقدام‌ها تلاش نتانیاهو برای فرار از بن‌بست غزه است.

وی در ادامه تصریح کرد: رژیم صهیونیستی به زعم خود برای نابودی کامل جنبش حماس به غزه رفت، ولی شکست خورد و اکنون در وضعیت استیصال قرار دارد.

عراقچی با اشاره به شهادت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران تاکید کرد که این امر نمی‌تواند بدون پاسخ بماند.

رئیس دستگاه دیپلماسی با اشاره به اینکه اقدام‌های رژیم اشغالگر قدس برای صلح و امنیت در منطقه و جهان بسیار خطرناک است، تصریح کرد: کشور‌های منطقه باید برای جلوگیری از شرارت‌های این رژیم با یکدیگر همکاری کنند؛ لذا جمهوری اسلامی ایران بر گفت‌وگو و تعامل حداکثری با کشور‌های جنوبی خلیج فارس تاکید دارد

وزیر خارجه کویت نیز در این دیدار با ابراز خشنودی از دیدار با وزیر امور خارجه ایران از رویکرد سیاست همسایگی جمهوری اسلامی ایران استقبال و ابراز امیدواری کرد که روابط ایران و کشور‌های منطقه بیش از پیش گسترش یابد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *