رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری:هم‌فکری و هم‌اندیشی با صاحب‌نظران و نخبگان جامعه یکی از راهکار‌های سند تحول قضایی است

14:34 - 29 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۳۹۷۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری:هم‌فکری و هم‌اندیشی با صاحب‌نظران و نخبگان جامعه یکی از راهکار‌های سند تحول قضایی است
رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری گفت: یکی از راهکار‌های سند تحول برای پیشبرد مسائل کلان قوه قضاییه، هم فکری و هم اندیشی با صاحب نظران و نخبگان جامعه است و طبق این سند مقر شده تا ضمن هم فکری و تعامل با اندیشمندان جامعه، نسبت به رفع دغدغه‌ها و تسهیل روند رسیدگی پرونده‌های قضایی اقدام و زمینه ایجاد بستر‌های نوین برای خدمت رسانی بیشتر به شهروندان فراهم شود.

خبرگزاری میزان - محمد رزم در نشست با جمعی از نخبگان علمی استان اظهار کرد: تأکیدات ریاست قوه قضاییه در اجرای برنامه‌های مدون قضایی همواره بر تکریم ارباب رجوع و مردم داری متمرکز بوده است و در این عرصه آنچه که مورد انتظار عموم مردم بوده اجرای عدالت قضایی امنیت آفرین است.

در مقدمه سخنان خود با اشاره به هفته وحدت و فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری بیان کرد: تأکید رهبر معظم انقلاب بر حفظ هویت امت اسلامی، راهکار مقابله با توطئه‌ها و انگیزه‌های خصمانه دشمنان در ضربه زدن به وحدت جوامع اسلامی است.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از راهکار‌های سند تحول برای پیشبرد مسائل کلان قوه قضاییه، هم فکری و هم اندیشی با صاحب نظران و نخبگان جامعه است تصریح کرد: بر طبق این سند مقر شده تا ضمن هم فکری و تعامل با اندیشمندان جامعه، نسبت به رفع دغدغه‌ها و تسهیل روند رسیدگی پرونده‌های قضایی اقدام و زمینه ایجاد بستر‌های نوین برای خدمت رسانی بیشتر به شهروندان فراهم شود.

رزم گفت: در سند تحول قوه قضاییه بر نوآوری، شناسایی مشکلات و ارائه راهکار‌ها تصریح شده و پایش و ارزیابی میزان رضایتمندی مردم، نخبگان و اندیشمندان حقوقی از اجرای برنامه و سیاست‌های قضایی به عنوان یک اصل مهم مورد تأکید قرار گرفته است.

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری ابراز کرد: مجموعه دادگستری استان بنا دارد تا به منظور شناسایی و رفع چالش‌ها از نظرات و طرح‌های پیشنهادی نخبگان استان برای توسعه هرچه بیشتر زمینه اتقان آرا، شفافیت و تسریع در فرآیند دادرسی، ساماندهی امور کارشناسی و استفاده از ظرفیت‌های مجامع و نهاد‌های مردمی برای حل و فصل دعاوی در دادگاه‌های صلح استفاده کند.

در این نشست سید محمد موسوی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان نیز با بیان اینکه دستگاه قضایی استان در دوران تحول قضایی با تأسی از منویات مقام معظم رهبری و سیاست‌های ریاست قوه قضاییه، ارتباط موثر با شهروندان بویژه جامعه نخبگان و اساتید حوزه و دانشگاه را سرلوحه کار خود قرار داده اظهار کرد: دستگاه قضایی استان حفظ شأن و کرامت مردم را وظیفه خود دانسته و برای جامه عمل پوشاندن به این موضوع سعی دارد تا دغدغه‌های شهروندان، اساتید و نخبگان را در خصوص ایفای نقش نظارتی قوه قضائیه بر اجرای قوانین، حفظ آزادی‌های مشروع و رعایت حقوق شهروندی برطرف سازد.

وی تصریح کرد: قطعاً بیان دغدغه ها، همفکری و گفتگوی عقلانی و نقد مشفقانه می‌تواند به دستگاه قاضی برای بهبود روش‌ها و پیشبرد اهداف قضایی کمک شایانی کند.

انتهای پیام/


برچسب ها: سند تحول قضایی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *