انتخابات آمریکا|

ارسال بسته مشکوک به مقام‌های انتخاباتی ۱۵ ایالت؛ تدابیر حفاظت از ترامپ افزایش یافت

12:15 - 28 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۳۷۵۸
ارسال بسته مشکوک به مقام‌های انتخاباتی ۱۵ ایالت؛ تدابیر حفاظت از ترامپ افزایش یافت
بسته‌های مشکوکی به مقام‌های انتخاباتی و ایالتی ۱۵ ایالت در سراسر آمریکا ارسال شده است.

خبرگزاری میزان - اف‌بی‌آی و سرویس بازرسی پستی آمریکا در حال بررسی منشأ بسته‌های مشکوکی هستند که به مقام‌های انتخاباتی در بیش از ۱۵ ایالت فرستاده شده یا ازسوی آن‌ها دریافت شده است.

 تاکنون هیچ گزارش فوری درباره زخمی شدن و یا اینکه هر یک از بسته‌ها حاوی مواد خطرناک بوده است، وجود ندارد.

آخرین بسته‌ها برای مقام‌های انتخاباتی در آلاسکا، کلرادو، جورجیا، ایندیانا، کنتاکی، ماساچوست، میزوری، نیویورک و رودآیلند ارسال شده است.

مقام‌های می‌سی‌سی‌پی گزارش دادند بسته‌ای به آن‌ها تحویل داده شده و دفتر ایالتی کنتیکت گزارش داد که اف‌بی‌آی به آنها اطلاع داده که بسته مشکوکی رهگیری شده است.

رای‌گیری زودهنگام در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در حال انجام است و ایالت‌ها تدابیر امنیتی را در سراسر این کشور افزایش داده‌اند.

 افزایش تدابیر امنیتی برای حفاظت از ترامپ

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد انتخاباتی حزب جمهوری‌خواه گفت که سرویس مخفی، تدابیر امنیتی را برای محافظت از وی تشدید کرده است.

 در همین حال یک مقام آگاه گزارش داد که رئیس سرویس مخفی درپی دومین سوءقصد نافرجام به ترامپ گفت که این آژانس باید امنیت سفر‌های گلف او را در آینده تقویت کند.

ترامپ پیش از این با رونالد رو، سرپرست سرویس مخفی آمریکا، دیدار کرد.

اتهام مایکروسافت علیه روسیه درباره ویدیو‌ها علیه هریس

شرکت مایکروسافت مدعی شده گروه‌های مرتبط با روسیه عامل پخش «ویدیو‌های جعلی» درباره کامالا هریس، نامزد انتخاباتی حزب دموکرات، هستند.

انتقاد هریس از اظهارات ترامپ درباره مهاجران هائیتی

هریس در مصاحبه با انجمن ملی روزنامه‌نگاران سیاه‌پوست، اظهارات ترامپ را درباره مهاجران هائیتی محکوم کرده و گفت: مایه شرمساری است که جامعه شاهد قطع شدن زندگی روزمره با تهدید‌های بمب‌گذاری در پی سخنان ترامپ است.

معاون رئیس‌جمهور آمریکا بیان کرد: ادعا‌های رد شده از سوی ترامپ در مناظره ریاست‌جمهوری نمونه‌ای از این است که چرا نباید به نامزد حزب جمهوری‌خواه در بالاترین مقام در این سرزمین اعتماد کرد.

در طول این مناظره، ترامپ گفت که مهاجران هائیتی در اسپرینگفیلد گربه‌ها و سگ‌های همسایگان خود را می‌دزدند و آن‌ها را می‌خورند؛ ادعایی که مقام‌های این شهر و ایالت گفته‌اند صحت ندارد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *