گزارش|

۳۱ شهریور؛ روزی که فاجعه‌آمیزترین خصومت دشمنان علیه ایران آغاز شد

9:00 - 31 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۳۷۰۹
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
۳۱ شهریور؛ روزی که فاجعه‌آمیزترین خصومت دشمنان علیه ایران آغاز شد
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سال ۶۶ به‌راه انداختن جنگ تحمیلی برعلیه ایران را بزرگترین، دردناکترین و فاجعه‌آمیزترین خصومت دشمنان کشور توصیف کردند.

خبرگزاری میزان - ۳۱ شهریور سالروز شروع جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق و آغاز هفته دفاع مقدس است.

در این روز رژیم بعث عراق با تصمیم و طرح قبلی و با هدف برانداختن نظام نوپای جمهوری اسلامی جنگی تمام عیار را علیه ایران اسلامی آغاز کرد.

این جنگ نابرابر در شرایطی به جمهوری اسلامی ایران تحمیل شد که کشور از جانب استکبار جهانی به‌ویژه آمریکا تحت فشار شدیدی قرار داشت و در داخل نیز جناح‌های وابسته به غرب و شرق، با ایجاد هیاهوی تبلیغاتی و درگیری‌های نظامی در صدد تضعیف نظام بودند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رئیس جمهور وقت ایران ۳۱ شهریورماه ۱۳۶۶ در مجمع عمومی سازمان ملل گفتند: «بزرگترین، دردناکترین و فاجعه‌آمیزترین خصومت دشمنان ما به راه انداختن جنگ تحمیلی بود. تحریک حس جاه‌طلبی یک همسایه، تشویق او به حمله و دلگرم کردن او به پشتیبانی و کمک. امروز دیگر پس از گذشت هفت سال همه به روشنی می‌توانند یقیین کنند که حمله‌ی ارتش عراق در ۳۱ شهریور ۵۹ - یعنی ۱۹ ماه پس از تشکیل جمهوری اسلامی - که با ده لشگر و صد‌ها فروند جنگنده از زمین و هوا و دریا انجام شد، بجز توسعه‌طلبی و انضمام بخشی از ایران به عراق چیزی که بار‌ها در کتب و مطبوعات عراقی یا غیر عراقی جیره‌خوار به آن تصریح شده، شکست انقلاب و سرنگونی جمهوری اسلامی را هم هدف گرفته بوده است.

رئیس رژیم عراق صریحاً اعلام می‌کرد که قرارداد قبلی‌اش با دولت ایران در سال ۱۹۷۵ معروف به قرارداد الجزائر، چون در هنگام ضعف عراق بوده اکنون لازم الاجرا نیست؛ قرارداد را پاره کرد و پس از روز‌های معدودی حمله را آغاز کرد. این برای ملت ما درسی تلخ و آموزنده بود. از آن لحظه ملت بیدار و انقلابی ما تصمیم خود را گرفت و هدف‌های خود را مشخص کرد.»

وحید احمدی «عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی» در این باره به میزان گفت: رژیم بعث عراق آن روزی که جنگ را بر ما تحمیل کرد تصور کرده بود می‌تواند در کمترین زمان بخشی از خاک ما را تصرف کند. روزهای اول انقلاب ما امکانات محدودی داشتیم و شرایط کشور دشمنان را به طمع واداشته بود تا بتواند به کشورمان آسیب برسانند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: با حمایت مردم و حضور یکپارچه همه اقشار جامعه پس از ۸ سال دفاع مقدس در جنگ موفق شدیم و اجازه ندادیم یک وجب از خاک کشورمان از دست برود، در این مرحله از تاریخ این جمهوری اسلامی ایران بود که اجازه نداد یک سانتی‌متر خاک کشور جدا شود.

وی ادامه داد: در اوایل انقلاب سیم خاردار را حتی در ازای پول به کشور ما نمی‌دادند به اعتبار اینکه مصرف دوگانه دارد و اگر چنانچه در اختیار ایران بگذاراند ممکن است در جبهه از آن استفاده کنیم شهر‌های ما مرتب آماج موشک‌های دشمن قرار می‌گرفت، همه کشور‌ها حامی عراق بودند و این موضوع از تعداد سربازانی که از ملیت‌های مختلف به اسارت ایران درآمده بودند مشخص بود.

امروز اقتدار دفاعی ایران به حدی است که آمریکا توان کوچک‌ترین تعرضی را به جمهوری اسلامی ایران ندارد

احمدی با بیان اینکه علی‌رغم همه حمایت‌های کشورهای غربی از صدام و رژیم بعث عراق جنگ را با موفقیت پشت سر گذاشتیم اظهار کرد: امروز اقتدار ما به دلیل توان نیروهای انسانی در حوزه دفاعی به جایی رسیده است که آمریکا توان کوچک‌ترین تعرضی را به جمهوری اسلامی ایران ندارد و حتی به خود اجازه نمی‌دهد که کشورمان را تهدید کند.

نماینده مردم دینور، صحنه، کنگاور، هرسین در مجلس بیان داشت: روزگاری آمریکا با کوچک‌ترین مسئله‌ای کشورمان را تهدید می‌کرد و دائماً از گزینه جنگ سخن به میان می‌آورد، الان سال‌هاست که دیگر از این بحث هیچ خبری نیست و این نشان از اقتدار نظامی جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به عملیات وعده صادق گفت: اصل غافلگیری در مبحث جنگ یکی از اصول اساسی و پذیرفته شده است، اما نظام جمهوری اسلامی ایران ۷۲ ساعت قبل از این اتفاق رسماً اعلام کرد در چه روزی می‌خواهد رژیم صهیونیستی را آماج حملات خود قرار دهد و همه کشور‌های متحد رژیم چه در سطح منطقه چه در سطح غرب تلاش کردند و به کمک او آمدند، اما جمهوری اسلامی ایران توانست این عملیات را  با موفقیت انجام دهد و این نشان از اقتداری است که روز به روز در حال رشد و توسعه است.

احمدی با بیان اینکه رشد نظامی جمهوری اسلامی ایران نسبت به قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست تاکید کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران حرف برای گفتن دارد و کسی نمی‌تواند کوچک‌ترین تعرضی داشته باشد. امروز جمهوری اسلامی ایران دارای اقتداری است که در هر مکانی اراده کند می‌تواند به اهداف خود برسد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به نقش امام راحل و شهدای گران‌مایه در پیروزی جنگ تحمیلی گفت: قطعاً شهدای ما نقش اساسی را در این پیروزی داشتند نیرو‌های مسلح ما با یک اراده مصمم توانستند این رشادت‌ها را برای ملت سرافراز ایران به ارمغان بیاورند.

 

۳۱ شهریور سالروز فاجعه‌آمیزترین خصومت دشمنان علیه ایران/ ایران بعد از جنگ تحمیلی با اقتدار قدرت برتر منطقه است

 

وی با بیان اینکه کشورمان هم دارای قدرت میدان و هم قدرت منطق و مذاکره است اظهار کرد: اگر امروز ما در سطح منطقه حرف برای گفتن داریم، قدرت برتر منطقه هستیم و مناسبات بین‌المللی بدون توجه به ایران قابل حل نیست نشان از اقتدار جمهوری اسلامی ایران است. قدرت میدان و قدرت منطق قوی مذاکره و دیپلماسی مکمل هم هستند و در آینده هم قوی‌تر خواهد شد.

همچنین اسماعیل کوثری نیز در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به فرا رسیدن ۳۱ شهریور سالروز شروع جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق اظهار کرد: جنگ فی نفسه خوب نیست اما دفاع کردن واجب است.

نماینده مردم تهران در مجلس دوازدهم ادامه داد: قطعاً آمریکا و کشورهای غربی که در دوران جنگ تحمیلی از صدام و رژیم بعث حمایت کردند باور دارند که ما تا آخر ایستادیم و این کشور را به پیش می‌بریم.

به گفته سردار کوثری توان نظامی ایران قبل و بعد از انقلاب قابل مقایسه نیست و به معنای واقعی یک به صد است. دشمنان نتوانستند اهداف خود را در جنگ تحمیلی علیه ما محقق کنند.

انتهای پیام/


برچسب ها: جنگ تحمیلی عراق

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *