گزارش|

در انتظار نمایش امیدوارکننده استقلالِ آسیایی در لیگ برتر/ عبور نکونام از خان اول با نمره قبولی

1:15 - 28 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۳۶۱۱
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
در انتظار نمایش امیدوارکننده استقلالِ آسیایی در لیگ برتر/ عبور نکونام از خان اول با نمره قبولی
عملکرد تیم فوتبال استقلال در هفته اول لیگ نخبگان آسیا هواداران این تیم را به ادامه مسیر تیمشان برای رقابت‌های فصل پیش رو امیدوار کرد.

خبرگزاری میزان - تیم فوتبال استقلال برخلاف بازی‌های ۳ هفته ابتدایی رقابت‌های لیگ برتر بسیار با برنامه به مصاف الغرافه قطر در هفته نخست لیگ نخبگان آسیا رفت و خیلی زود هم پاداش این کار را گرفت.

آبی‌پوشان در حالی این دیدار را با ۳ گل به سود خود خاتمه دادند که در تمام طول ۹۰ دقیقه با ارائه یک بازی مالکانه و هوشمند برتری‌شان را به حریف دیکته کرده و بارها خود را در موقعیت گلزنی قرار داده و در مقابل حتی یک موقعیت جدی هم به حریف پرستاره‌شان ندادند.

نکونام که بر خلاف بازی‌های لیگ در این دیدار به سیستم ۳ دفاعه بازگشته بود، سیستمی که فصل گذشته با آن نتایج درخشانی کسب کرده بود، مزد این تغییر تاکتیک را با یک پیروزی درخشان و ارزشمند مقابل تیم پرستاره قطری گرفت تا بعد از مدت‌ها نفس راحتی بکشد.

استقلال در نیمه اول نمایش برتری نسبت به الغرافه داشت و حتی اجازه نداد حریف یک شوت در چارچوب هم داشته باشد. از سوی دیگر گل‌به‌خودی زودهنگام قطری‌ها تمرکز آن‌ها را بر هم زد و شاگردان نکونام فرصت داشتند در نیمه اول باز هم دروازه حریفشان را باز کنند. بازگشت استقلال به سیستم سه‌دفاعه ثبات را به ساختار دفاعی آبی‌ها برگردانده بود و چیزی که کاملاً مشهود بود، استقلال هر سه گلش را روی همان ضعف الغرافه به ثمر رساند؛ در کناره‌ها و مدافعان کناری.

نکته دیگر این بازی تعویض‌های خوبی بود که نکونام در نیمه دوم انجام داد و تمام بازیکنان ورودی در نتیجه تاثیر مستقیم داشتند‌؛ مهرداد محمدی پاس گل دوم را داد، کاکوتا پایه‌گذار گل سوم بود و جلالی پاس گل سوم را داد و رضاوند هم که مشخصاً از نیمکت نشینی رضایت نداشت گل سوم را زد.

زوج‌سازی و عملکرد مطلوب رامین رضائیان و محمدحسین اسلامی نقطه امیدوارکننده استقلال در نیمه نخست بود. ماشاریپوف هم پس از چند هفته ناکامی به روز‌های خوبش بازگشته و در کنار اندونگ شب خوبی را گذرانده، هر چند بلانکو موقعیت‌های مهمی را از دست داد و نشان داد آبی‌پوشان همچنان به یک مهاجم ششدانگ و تمام کننده تمام عیار نیاز دارند.

 

در انتظار نمایش امیدوارکننده استقلالِ آسیایی در لیگ برتر/

رضاییان در این دیدار هم نمایش درخشانی داشت؛ بازیکنی که به عنوان دفاع راست در حملات بسیار فعال و موثر است و از همه مهم‌تر با انگیزه و ذهنیت برنده خود یک تیم را می‌تواند به ذهنت برنده دعوت کند‌.

استقلال بازی به مراتب بهتری را نسبت به الغرافه ارائه داده و بار‌ها دروازه این تیم را با تهدید مواجه کرد، اما کلید گمشده در ترکیب آبی‌ها، همانطور که گفته شد وجود یک مهاجم تمام‌کننده شش‌دانگ است. ضعف و عدم دقت در ضربات آخر آبی‌پوشان در بازی مقابل الغرافه کاملاً مشهود بود. 

الغرافه عملاً چیز خاصی در این مسابقه به نمایش نگذاشت و از مجموع ۴ شوتی که روانه دروازه استقلال کردند تنها یک شوت در چارچوب بود که حسینی کار سختی برای مهار آن هم نداشت. در مجموع مسابقه و با تحلیل آماری این دیدار استقلال از مالکیت توپ گرفته تا تعداد پاس و شوت‌های در چارچوب همه رقمه سوار بر بازی بود.

در نهایت شاگردان جواد نکونام مزد نمایش دلچسبشان را در نخستین نمایش آسیایی با پیروزی قاطع ۳ بر صفر گرفتند تا هفته نخست لیگ الیت (نخبگان) را با صدرنشینی به پایان برسانند. درست است که این نتیجه منجر به عبور این تیم از بحران و البته تثبیت کامل نکونام شد، اما بدون شک این بازی و این نتیجه توقع را از نکونام و تیمش بالا می‌برد و حالا استقلالی‌ها انتظار ادامه این روند و البته چنین نتایجی را در لیگ داخلی و البته در ادامه مسابقات آسیایی دارند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *