شلیک موشک مافوق‌صوت به قلب اراضی اشغالی؛ عملیات یمن و پیامدهای آن برای رژیم صهیونیستی

8:45 - 29 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۳۵۵۰
شلیک موشک مافوق‌صوت به قلب اراضی اشغالی؛   عملیات یمن و پیامدهای آن برای رژیم صهیونیستی
ارتش یمن در عملیات اخیر خود علیه رژیم صهیونیستی در عمق اراضی اشغالی از موشک مافوق‌صوت فلسطین۲ استفاده کرد که دارای قابلیت رادارگریزی است و سامانه پدافند رژیم صهیونیستی موفق به رهگیری آن نشد.

خبرگزاری میزانارتش یمن به‌تازگی عملیاتی را در عمق اراضی اشغالی به اجرا گذاشت. سختکوی نیرو‌های مسلح یمن، در تشریح این عملیات گفت: عملیات با موشک بالستیک مافوق صوت جدید انجام شد که موفق به رسیدن به هدف شده و پدافند دشمن در رهگیری و مقابله با آن ناکام ماند؛ این موشک مسافت تخمینی ۲ هزار و ۴۰ کیلومتر را در ۱۱ و نیم دقیقه طی کرد.

به گفته وی، این موشک باعث ایجاد ترس و وحشت در بین صهیونیست‌ها شد و هزاران نفر از صهیونیست‌ها به پناهگاه‌ها رفتند.

درباره مشخصات موشک مافوق صوت فلسطین ۲ چه می‌دانیم

واحد رسانه‌ای ارتش یمن تصاویری از این عملیات منتشر کرد که طی آن موشک مافوق صوت «فلسطین ۲» را که در این حمله مستقر شده است، به نمایش می‌گذارد.

براساس گزارش واحد رسانه‌ای ارتش یمن، موشک فلسطین ۲ بردی معادل ۲ هزار و ۱۵۰ کیلومتر دارد.

رونمایی ارتش یمن از موشک مافوق‌صوت؛ درباره فلسطین۲ چه می‌دانیم؟

این موشک با سوخت جامد در دو مرحله کار می‌کند و دارای ویژگی‌های فناوری عملیات پنهان است.

این موشک با سرعت ۱۶ ماخ معادل ۱۶ برابر سریعتر از سرعت صوت حرکت می‌کند.

موشک فلسطین ۲ از قدرت عملیاتی و مانور بالایی برخوردار است که قادر به دور زدن جدیدترین و قدرتمندترین سیستم‌های پدافند هوایی جهان از جمله گنبد آهنین است.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرد که نیروی موشکی یمن یک هدف نظامی صهیونیست را در منطقه یافا در فلسطین اشغالی هدف قرار داده است.

با وجود سیستم‌های پدافند هوایی چند لایه، این موشک با موفقیت به هدف خود رسید و مسافتی معادل ۲ هزار و ۴۰ کیلومتر را در ۱۱ و نیم دقیقه طی کرد.

ابعاد عملیات ارتش یمن علیه رژیم صهیونیستی

این عملیات بخشی از مرحله پنجم عملیات ارنش یمن است و یحیی سریع تاکید کرد که موانع جغرافیایی، تجاوز‌های آمریکا و انگلیس و سیستم‌های نظارتی و دفاعی مانع از انجام وظیفه دینی، اخلاقی و انسانی یمن در حمایت از مردم فلسطین نخواهد شد.

رونمایی ارتش یمن از موشک مافوق‌صوت؛ درباره فلسطین۲ چه می‌دانیم؟

در همین حال، سید عبدالملک بدرالدین الحوثی، دبیرکل جنبش انصارالله یمن اعلام کرد که این موشک مجهز به فناوری پیشرفته، بر پدافند رژیم صهیونیستی غلبه کرد.

دبیرکل جنبش انصارالله یمن تاکید کرد: در آینده شاهد تحولات بزرگتری خواهیم بود.

در همین حال سخنگوی پنتاگون گفت که آمریکا موشک بالستیک از سوی ارتش یمن را ارزیابی و رصد کرده است.

این مقام ارشد آمریکایی اذعان کرد: آن‌ها مطمئناً توانایی‌های پیشرفته‌ای دارند.

ارتش رژیم صهیونیستی طی بیانیه‌ای نوشت: در جریان این حادثه، چندین تلاش رهگیری از سوی سامانه‌های پدافند هوایی انجام شد که نتایج آن در دست بررسی است.

سرنگونی پهپاد‌های آمریکایی از سوی ارتش یمن

همچنین یحیی سریع روز دوشنبه، گفت که پدافند هوایی این کشور یک فروند پهپاد آمریکایی ام‌کیو-۹ را سرنگون کرده است.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن بیان کرد: پدافند هوایی ما یک فروند پهپاد آمریکایی ام‌کیو-۹ را با موشک زمین به هوای ساخت داخل در هنگام انجام ماموریت خصمانه در حریم هوایی استان ذمار سرنگون کرد.

سرنگونی این پهپاد در حالی صورت می‌گیرد که این سومین پهپاد طی یک هفته و دهمین پهپاد از این نوع است که پدافند هوایی ارتش یمن در نبرد حمایت از غزه توانسته آن را ساقط کند.

رسانه ارتش یمن تصاویر مربوط به لحظه سرنگونی این پهپاد آمریکایی را منتشر کرده است.

به گزارش العربی، ارتش آمریکا از ماه نوامبر گذشته تاکنون بیش از ۱۵۰ پهپاد و موشک ارتش یمن را سرنگون کرده است؛ در مقایسه با موشک‌ها و پهپاد‌های ارتش یمن -که هر کدام چند هزار دلار قیمت دارند- موشک‌های نیروی دریایی آمریکا که برای سرنگونی این پرتابه‌ها استفاده می‌شود، میلیون‌ها دلار برای مالیات‌دهندگان آمریکایی هزینه دارد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *