آیین تکریم و معارفه رئیس دادگستری شهرستان مریوان برگزار شد

8:51 - 26 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۳۲۹۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
آیین تکریم و معارفه رئیس دادگستری شهرستان مریوان برگزار شد
رئیس کل دادگستری استان کردستان در آیین تکریم و معارفه رئیس دادگستری مریوان اظهار کرد: ایجاد امید، رضایتمندی و اعتماد عمومی نتیجه تحقق تحول و تعالی در دستگاه قضایی است که مورد تاکید مقام معظم رهبری و ریاست قوه قضاییه است.

خبرگزاری میزان - آیین تکریم و معارفه رئیس دادگستری مریوان با حضور رئیس کل دادگستری استان، معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان، فرماندار، امام جمعه و مقامات نظامی و انتظامی شهرستان مریوان در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی رئیس کل دادگستری استان ضمن تبریک آغاز امامت امام زمان (عج) و فرارسیدن هفته وحدت و ولادت فخر کائنات حضرت محمد مصطفی (ص)، اظهار کرد: اقدام ویژه پیامبر گرامی اسلام این بود که از انسان‌های غرق در خرافه و موهومات و بت پرستی عصر جاهلیت انسان‌های موحد و به شدت مسئول و به شدت فعال و به شدت فداکار ساخت که مصداق واقعی اشداء علی الکفار و رحماء بینهم باشند و امیدواریم هفته وحدت فرصت مناسبی برای پرداختن به ابعاد والای شخصیت پیامبر گرامی اسلام باشد.

رئیس کل دادگستری استان کردستان تصریح کرد: دستگاه قضایی بعنوان یکی از سه رکن نظام جمهوری اسلامی وظایف و جایگاه رفیعی دارد.

وی افزود: از زمان تصدی شهید آیت الله رییسی در قوه قضاییه سند تحول قضایی تدوین شد و این سند نقطه عطفی در اقدامات و برنامه‌های دستگاه قضایی بشمار می‌رود.

وی افزود: سند تحول قضایی امسال با عنوان سند تحول و تعالی اصلاح و به دادگستری استان‌ها ابلاغ شد و در دو سال اخیر با زعامت حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در دستگاه قضایی در ذیل سند تحول، برنامه عملیاتی به استان‌ها ابلاغ شده که تدوین این برنامه سالیانه سبب شده تا اقدامات دستگاه قضایی برنامه محور و موضوع محور شود.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین حسینی تاکید کرد: ایجاد امید، رضایتمندی و اعتماد عمومی نتیجه تحقق تحول و تعالی در دستگاه قضایی است که مورد تاکید مقام معظم رهبری و ریاست قوه قضاییه است.

رئیس کل دادگستری استان کردستان خاطر نشان کرد: در چند سال اخیر، دادگستری شهرستان مریوان با کمبود‌ها و مشکلات متعددی در زمینه اجرای عدالت و تحقق حقوق عامه دست و پنجه نرم می‌کرد و وضعیت بحرانی از لحاظ انباشت و رسوب پرونده‌ها داشت که ضرورت داشت تا به وضعیت این حوزه قضایی ورود جدی شود.

وی افزود: با برنامه ریزی انجام شده در ستاد دادگستری استان و همکاری و تلاش‌های شبانه روزی رئیس دادگستری، دادستان، قضات و کارکنان اداری در دادگستری مریوان خوشبختانه اتفاقات بسیار خوبی در این شهرستان رقم خورد که رضایتمندی مردم شهرستان را به همراه داشته است.

رئیس کل دادگستری کردستان اضافه کرد: شهرستان مریوان به لحاظ وجود مواهب طبیعی و خدادادی از جمله مرز باشماق، معادن شهرستان، منابع طبیعی و جنگل، دریاچه زریوار و... یکی از شهرستان‌های مهم استان است و ضرورت داشت که بصورت ویژه به مشکلات آن ورود می‌شد.

همچنین در این مراسم، فرماندار و امام جمعه مریوان به بیان مطالبی در خصوص نقش و جایگاه دستگاه قضایی در جامعه و عملکرد مطلوب دادگستری شهرستان پرداختند.

در پایان، ضمن تقدیر از زحمات علیرضا جعفری، فرهاد عاصمی به عنوان رئیس جدید حوزه قضایی مریوان معرفی شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *