اولین جلسه ستاد برنامه و بودجه سال ۱۴۰۴ وزارت بهداشت برگزار شد

11:08 - 24 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۲۹۳۹
اولین جلسه ستاد برنامه و بودجه سال ۱۴۰۴ وزارت بهداشت برگزار شد
اولین جلسه ستاد برنامه و بودجه سال ۱۴۰۴ وزارت بهداشت با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت و جمعی از مسئولان و صاحب‌نظران حوزه بودجه برگزار شد.

خبرگزاری میزان - به گزارش وبدا، در اولین جلسه ستاد برنامه و بودجه سال ۱۴۰۴، طاهر موهبتی، بررسی و پیش‌بینی منابع درآمدی وزارت بهداشت در احکام قانونی را برای تدوین بسته پیشنهادی بودجه ۱۴۰۴ وزارت بهداشت ضروری عنوان کرد و افزود: فعال‌سازی و تشکیل کارگروه‌های لازم برای برآورد مالیات دخانیات، عوارض کالا‌های آسیب‌رسان و منابع مالی از این قبیل برای برنامه‌ریزی بودجه ۱۴۰۴ وزارت بهداشت ضروری است.

موهبتی افزود: برخی از قوانین مربوط به حوزه سلامت در سال اول برنامه هفتم توسعه لازم‌الاجراست که همگرایی با سازمان برنامه و بودجه و دستگاه‌های ذی‌ربط برای پیش‌بینی اعتبارات لازم به آن می‌تواند نقش مهمی در تحقق بودجه مورد نیاز سال ۱۴۰۴ وزارت بهداشت داشته باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، تعیین اولویت‌های بودجه‌ای حوزه سلامت را یکی از وظایف اصلی ستاد برنامه و بودجه سال ۱۴۰۴ وزارت بهداشت عنوان کرد و گفت: اگر برای تحقق بخشی از سیاست‌های کلی نظام سلامت به‌عنوان سند بالادستی نیاز به تصویب قانون از جنس بودجه باشد، تبصره لازم برای آن باید پیش‌بینی شود.

موهبتی گفت: برخی برنامه‌های حوزه‌های مختلف وزارت بهداشت ممکن است دارای ردیف بودجه خاصی نباشد که لازم است پس از احصا، تبصره‌ها و ردیف‌های مورد نیاز آن در بودجه سال ۱۴۰۴ پیش‌بینی شود.

رئیس ستاد برنامه و بودجه سال ۱۴۰۴ وزارت بهداشت، توجه بیش از پیش به مقوله مولدسازی را امری اجتناب‌ناپذیر عنوان کرد و افزود: ستاد برنامه و بودجه موظف است تا ظرفیت‌ها و موانع قانونی مولدسازی را بررسی و در بسته پیشنهادی بودجه سال ۱۴۰۴ وزارت بهداشت مطرح کند.

وی در ادامه تأکید کرد: آیین‌نامه‌های احصا شده برای برنامه هفتم توسعه در حوزه سلامت با اولویت آیین‌نامه‌های سال اول و زمان‌دار، باید به‌سرعت به حوزه‌های مربوطه ابلاغ شود تا رایزنی‌های لازم با سازمان برنامه و بودجه در این خصوص آغاز شود که در این راستا می‌توان از ظرفیت‌های مرکز ملی تحقیقات حقوق سلامت نیز بهره گرفت.

در ادامه، حاضران در این نشست نیز نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص ضرورت‌های بهبود بودجه سال ۱۴۰۴ وزارت بهداشت مطرح و بر اهمیت هماهنگی بین بخشی و برون بخشی حوزه‌های مختلف نظام سلامت تأکید کردند.

انتهای پیام/


برچسب ها: وزارت بهداشت

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *