فاز جدید ساختمان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بهارستان افتتاح شد

16:48 - 21 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۲۶۷۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
فاز جدید ساختمان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بهارستان افتتاح شد
فاز جدید ساختمان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بهارستان در آئینی با حضور قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران افتتاح شد.

خبرگزاری میزان- حاجی‌رضا شاکرمی در آیین افتتاح فاز جدید ساختمان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بهارستان استان تهران که با حضور فرماندار، نماینده مردم بهارستان در مجلس شورای اسلامی و مسئولان قضایی و اجرایی این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از ماموریت‌های مهم قوه قضاییه پشتیبانی از حقوق فردی و اجتماعی مردم است و دستگاه قضایی برای انجام ماموریت‌ها و خدمت مناسب به مردم نیازمند نیروی انسانی و امکانات و فضای فیزیکی متناسب با این ماموریت هاست.

شاکرمی در آیین افتتاح فاز جدید دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بهارستان به راه‌اندازی دادگاه‌های صلح اشاره کرد و گفت: اجرای قانون شورای حل اختلاف و خصوصا راه‌اندازی دادگاه‌های صلح که در شهرستان‌ها و بخش‌های استان تهران در حال راه اندازی است نیازمند هم‌افزایی و مشارکت مسئولین اجرایی و مدیران شهری در سطح استان است تا امکانات و تجهیزات لازم برای اجرای این قانون فراهم شود.

قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران عنوان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های در حال اجرا در مسیر تحول و تعالی قوه قضاییه الکترونیکی شدن پرونده‌های قضایی در سطح استان است که موجب بهینه‌سازی فضای فیزیکی و کاهش پرونده‌ها در بایگانی راکد خواهد شد.

سید مهدی رستگاری معاون قضایی و سرپرست معاونت مالی، عمرانی و پشتیبانی دادگستری استان تهران نیز در این مراسم اظهار کرد: ساختمان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بهارستان استان تهران با زیربنای ۶۰۰ متر مربع و با هدف بهبود دسترسی شهروندان و مراجعین به خدمات قضایی و کمک به بهبود عملکرد این مجموعه در امر رسیدگی به پرونده‌های قضایی احداث شده است.

رستگاری با برشمردن برخی از پروژه‌های در حال احداث با نظارت معاونت مالی، عمرانی و پشتیبانی دادگستری در استان تهران، گفت: در شهرستان ری، پاکدشت، قرچک و ورامین و همچنین بخش‌هایی از استان مانند شهرآفتاب و یافت‌آباد و در برخی از نقاط شهر تهران پروژه‌های عمرانی در جهت تامین فضای فیزیکی دستگاه قضایی در حال ساختمان و احداث می‌باشد.

وی افزود: فضای مناسب اداری و برخورداری از ساختمان دارای معیار‌های لازم، از جمله ابزار‌های مفید و کمک کننده در اجرای عدالت و تکریم مراجعین است.

معاون قضایی و سرپرست معاونت مالی، عمرانی و پشتیبانی دادگستری استان تهران تاکید کرد: در اجرای دستور ریاست قوه قضاییه و مطابق با برنامه‌ریزی و نظارت مستمر صورت گرفته تمامی بازداشتگاه‌های دستگاه قضایی در استان تهران تا پایان سال نوسازی می‌شوند.

شایان ذکر است قائم مقام و مسئولان قضایی استان تهران در این بازدید‌ها از پروژه در حال احداث در دادگستری شهرستان بهارستان نیز بازدید کردند.

انتهای پیام/


برچسب ها: اخبار قضایی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *