ابعاد حقوق بشری مناظره ترامپ و هریس؛ از موضوع مهاجران تا حمایت از رژیم صهیونیستی

9:00 - 22 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۲۶۶۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
ابعاد حقوق بشری مناظره ترامپ و هریس؛ از موضوع مهاجران تا حمایت از رژیم صهیونیستی
دونالد ترامپ و کامالا هریس طی نخستین مناظره خود بر مواضع ضدحقوق بشری یعنی مقابله با مهاجران و همچنین حمایت از رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

خبرگزاری میزان - مهاجرت و حمایت از رژیم صهیونیستی یکی از موضوع‌های مهم در مناظره ریاست‌جمهوری میان دونالد ترامپ و کامالا هریس در فیلادلفیا بود. 

موضوع مهاجران

ترامپ در مناظره با هریس مواضع خود را دوچندان کرد و هریس و دولت بایدن را به ناتوانی در کنترل مرز‌های جنوبی آمریکا متهم کرد؛ هریس هم از تلاش‌های دولت فعلی آمریکا دفاع کرده و در همین حال از ترامپ به‌خاطر لفاظی‌ها و ممانعت از اصلاح مهاجرتی دوحزبی انتقاد کرد. 

ترامپ اظهارات مهاجرتی خود را با ترسیم تصویری تاریک از تاثیر مهاجران بر شهر‌های آمریکا آغاز کرد؛ او به شهر‌هایی مانند اسپرینگفیلد در اوهایو و آرورا در کلرادو اشاره کرد و مدعی شد که مهاجران به‌ویژه مهاجران از هائیتی و ونزوئلا، باعث خشونت و بی‌نظمی می‌شوند. 

ترامپ مدعی شد: آن‌ها (مهاجران) شهر‌های ما را تصرف می‌کنند؛ آن‌ها ساختمان‌ها را تصرف می‌کنند؛ آن‌ها با خشونت وارد می‌شوند. 

ابعاد حقوق بشری مناظره ترامپ و هریس؛ نقض حقوق مهاجران تا حمایت از رژیم صهیونیستی در دستورکار نامزدها

او همچنین ادعای خود را مبنی بر اینکه مهاجران اهل هائیتی در اسپرینگفیلد حیوانات خانگی را ربوده و می‌خوردند، تکرار کرد و گفت: آن‌ها سگ‌ها و گربه‌ها را می‌خورند؛ آن‌ها در حال خوردن حیوانات خانگی مردمی هستند که در آنجا زندگی می‌کنند. 

این درحالی است که مقام‌های محلی در اسپرینگفیلد این ادعا را رد کرده‌اند. 

با وجود این، ترامپ از این نمونه‌های ادعایی استفاده کرد تا استدلال کند که سیاست‌های مهاجرتی دولت بایدن به جنایت‌کاران خطرناک اجازه ورود به کشور را داده است.

لحن هریس درباره موضوع مهاجران با ترامپ تفاوت داشت؛ اما او از سیاست‌های مهاجرتی دولت بایدن دفاع کرد و گفت که این سیاست‌ها باعث کاهش ورود مهاجران به آمریکا شده است. 

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در خرداد محدودیت‌های جدیدی وضع کرد که بیشتر مهاجرانی را که بدون مجوز از مرز جنوبی آمریکا عبور می‌کنند، از درخواست پناهندگی در این کشور منع می‌کند.

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: این اقدام‌ها زمانی عملی خواهند شد که سطوح بالای رویارویی در مرز جنوبی از توانایی ما برای ارائه پیامد‌های به موقع فراتر رود؛ همان‌طور که امروز چنین است؛ این محدودیت‌ها وضعیت را برای افسران مهاجرت آسان‌تر می‌کنند.

هریس هم در مناظره با ترامپ از این سیاست‌ها حمایت کرد، به این معنی که هم ترامپ و هم هریس مخالف ورود مهاجران به آمریکا بوده و سرنوشت این افراد به‌هیچ‌وجه برای آن‌ها اهمیتی ندارد.

حمایت از رژیم صهیونیستی

موضوع دیگری که هر ۲ نامزد روی آن توافق داشته و سعی می‌کردند خود را در مقایسه با رقیب پایبندتر به آن نشان دهند، حمایت از رژیم صهیونیستی بود. 

هر دوی این نامزد‌ها تا جایی که توانستند تلاش کردند که وفاداری خود را به رژیم اشغالگر صهیونیستی ثابت کنند. 

این حمایت‌های بی‌قیدوشرط درحالی است که براساس گزارش‌های گروه‌های حقوق بشری، احکام صادرشده ازسوی دادگاه‌های بین المللی و اظهارات کارشناسان همه گواه این موضوع است که رژیم صهیونیستی در حال ارتکاب جنایت‌های بسیار در نوار غزه بوده و در همین حال، حمایت‌های آمریکا از این رژیم ناقض حقوق بشر ادامه دارد. 

البته نقض قوانین بین‌المللی از سوی رژیم صهیونیستی تنها به نوار غزه محدود نبوده و براساس حکم دیوان بین‌المللی دادگستری، رژیم صهیونیستی باید اشغال کرانه باختری را نیز متوقف کرده و از سرزمین‌های فلسطینی خارج شود. 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *