اتصال نازل‌های سوخت با کارتخوان‌ها احتمالا تا پایان پاییز برقرار می‌شود

9:02 - 22 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۲۶۵۰
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
اتصال نازل‌های سوخت با کارتخوان‌ها احتمالا تا پایان پاییز برقرار می‌شود
سال گذشته حمله هکری به جایگاه‌های سوخت باعث قطع ارتباط بین نازل‌های سوخت پمپ‌بنزین‌ها با دستگاه‌های کارتخوان شد؛ سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت کشور می‌گوید که احتمالا تا پایان پاییز امسال دوباره اتصال نازل‌ها با کارتخوان‌ها برقرار خواهد شد.

خبرگزاری میزان - اواخر آذرسال گذشته حمله هکری به جایگاه‌های سوخت کشور باعث شد ارتباط بین نازل‌های سوخت پمپ‌بنزین‌ها با دستگاه‌هایکارتخوان بانکی تاکنون قطع باشد.

در این میان افرادی که برای بنزین زدن به پمپ بنزین مراجعه می‌کنند در هنگام تسویه هزینه سوخت باید رقم درج شده روی صفحهنمایش را به‌صورت دستی روی دستگاه‌های کارتخوان وارد کنند.

همچنین متصدیان جایگاه‌های سوخت نیز پس از بررسی صفحه نمایش پمپ‌های بنزین و میزان مصرف باید مبلغ را چک کنند تا مشکلیدر پرداخت‌ها ایجاد نشود.

درهمین زمینه رضا نواز، سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت کشور در گفت‌وگو با میزان با اشاره به قطعی ارتباط نازل‌های سوخت درجایگاه‌ها با دستگاه‌های کارتخوان گفت: این اتفاق بعد از هک سایبری رخ داد و ما برای اینکه احتمال هک و مشکلاتی مانند قطعسیستم پرداخت حل شود، لذا مقرر شد پرداخت الکترونیک را در جایگاه‌های سوخت از طریق چند بانک و شرکت پرداخت انجام شود کهرایزنی دراین زمینه درحال انجام است.

وی ادامه داد: احتمالا تا پایان پاییز امسال ۲ یا ۳ شرکت پرداخت الکترونیک به جایگاه‌های سوخت متصل می‌شوند و دوباره اتصالنازل‌ها با کارتخوان‌ها برقرار خواهد شد.

نواز تصریح کرد: با افزایش تعداد شرکت‌های پرداخت الکترونیک، مشکلات در پرداخت کاهشمی‌یابد، شرایط رقابتی برای افزایشکیفیت و سرعت و تکنولوژی نوین ایجاد میگردد و فرایند تسویه هزینه سوخت راحت‌تر و سریع‌تر انجاممی‌شود.

به گفته سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت کشور برخی از مردم با پرداخت پوزهای سیار راحت‌ترند چراکه تعداد آنها در سکوها زیاداست و افراد بدون فوت وقت می‌توانند پرداخت را انجام دهند و فقط باید مبلغ را به‌طور دستی واردکنند.

وی تاکید کرد: از طرفی برخی ترجیح می‌دهند از دستگاه‌های پرداخت متصل به نازل‌ها استفاده کنند تا مبلغ پرداختی به طور دقیقنمایش داده شود و نیازی به واردکردن دستی آن نباشد اما تعداد آنها در هر سکو یک عدد است که ممکن است افراد برای پرداخت معطلشوند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *