فروش اجباری مکمل‌های سوخت؛ تخلفی که پایان ندارد/ در صورت مواجه‌شدن پول ندهید

8:02 - 19 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۲۰۶۷
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
فروش اجباری مکمل‌های سوخت؛ تخلفی که پایان ندارد/ در صورت مواجه‌شدن پول ندهید
فروش مکمل بنزین در جایگاه‌های سوخت یکی از موضوعاتی است که اغلب افراد با آن روبه‌رو شده‌اند؛ سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت کشور می‌گوید که افراد هنگام مواجه‌شدن با چنین تخلفی بهتر است پولی پرداخت نکنند و موضوع را به پلیس گزارش دهند.

خبرگزاری میزان - فروش مکمل بنزین چه به اجبار و چه با تعریف و تمجید متصدیان پمپ‌بنزین‌ها موضوعی است که خیلی از افراد هنگام مراجعه به جایگاه‌های سوخت با آن مواجه شده‌اند.

در این میان برخی از کارکنان پمپ‌بنزین‎‌ها با قیمت‌های دلخواه اقدام به فروش مکمل‌هایی می‌کنند که نه استانداردی دارد و نه قیمتی بر روی آن درج شده است.

اصرار متصدیان پمپ‌بنزین‌ها برای عرضه محصولی است که جزو ضروریات نیست و استفاده آن از سال ۱۳۹۵ توسط شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی ممنوع اعلام شده؛ اما همچنان در بسیاری از جایگاه‌های سوخت به راحتی فروخته می‌شود.

در هر صورت بسیاری از مراجعه‌کنندگان به پمپ‌بنزین‌ها از ریختن مکمل در باک بنزین خودروها توسط کارکنان جایگاه‌ها و دریافت هزینه بدون اینکه نظری از خریدار بپرسند به شدت گلایه دارند.

رضا نواز، سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت کشور در گفت‌وگو با میزان در رابطه با فروش مکمل‌های سوخت در جایگاه‌ها، اظهار کرد: اکثر کارکنان و پرسنل جایگاه‌ها بدون اطلاع مالک اقدام به فروش مکمل‌ها می‌کنند. 

 وی ادامه داد: باتوجه به این که در هنگام نظارت بر این موضوع با فرد خاطی برخورد نمی‌شود و مالک پاسخگوی تخلف کارکنان خود است این امر باعث می‌شود حاشیه امنی برای پرسنل متخلف ایجاد می‌شود. 
 
سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت کشور با بیان اینکه برخورد با مالکان جایگاه‌های سوخت جوابگو نیست، عنوان کرد: لازم است نهاد‌های نظارتی برای برخورد بازدارنده‌تر، فرد خاطی را به مراجع قضایی یا تعزیراتی معرفی کنند تا اثرگذاری برخورد با متخلفان فروش مکمل در جایگاه‌ها بیشتر شود. 
 
نواز به تاثیر رفتار خریداران در گسترش فروش مکمل‌ها در جایگاه‌ها اشاره کرد و افزود: اگر خریداری برای این مکمل‌ها وجود نداشته باشد قطعا هیچ فردی در هیچ جایگاهی برای فروش آن اقدام نمی‌کند و بساط آن‌ها برچیده می‌شود. هرچند که در مغازه‌ها و حتی سایت‌های اینترنتی به وفور مدل‌های ایرانی و خارجی این محصولات بسیار بیشتر از جایگاه‌ها به فروش می‌رسد و برخوردی هم وجود ندارد. 
 
وی در مورد فروش اجباری این مکمل‌ها در جایگاه‌های سوخت گفت: در مواجه‌شدن با چنین جایگاه‌هایی بهتر است افراد پولی پرداخت نکنند و با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرند و در گزارش پلیس مشخصات و کد پرسنلی فرد خاطی ذکر شود، سپس موضوع را از ما یا بازرسی شرکت ملی پخش پیگیری کنند. 
 
سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت کشور در ادامه افزود: برخی افراد بعد از پرداخت هزینه و گذشت چند روز موضوع را پیگیری می‌کنند که اثبات آن مشکل است و در مواردی کارکنان اعلام می‌کنند که با تمایل خود افراد برای خودرو آن‌ها مکمل استفاده شده است. 
 
نواز به افزایش خرید این مکمل‌ها در پی کاهش عرضه بنزین سوپر اشاره کرد و گفت: در جایگاه‌هایی که عرضه سوخت سوپر کمتر است فروش این مکمل‌ها بیشتر دیده می‌شود. 
 
وی تاکید کرد: بهتر است این محصول تحت رصد قرار گیرد و مکمل‌ها با حک قیمت و نشان استاندارد عرضه شود تا سوءاستفاده از این محصول با قیمت‌های دلخواه کم شود. 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *