اهمیت توجه به فریضه نماز در برنامه‌های فرهنگی مدارس

13:23 - 21 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۲۶۱۰
دسته بندی: سیاست ، عمومی
اهمیت توجه به فریضه نماز در برنامه‌های فرهنگی مدارس
فرماندار تهران در جلسه شورای آموزش و پرورش شهر تهران سرلوحه قراردادن نماز در برنامه‌های فرهنگی مدارس را مورد تاکید قرار داد.

خبرگزاری میزان - به گزارش فرمانداری تهران، احمد قیومی معاون استاندار و فرماندار تهران در جلسه شورای آموزش و پرورش شهر تهران اظهار داشت: با توجه به گستردگی فعالیت‌ها و امور مربوط به بازگشایی مدارس از جمله ساماندهی و توانمندسازی نیروی انسانی، آماده‌سازی و تجهیز فضا‌ها و...، با برنامه‌ریزی دقیق و تمهیدات لازم شرایط برای خلق مدرسه‌ای شاداب و مهری پرنشاط برای دانش‌آموزان فراهم گردد تا امید به آینده روشن را در ذهن دانش‌آموزان و فرهنگیان تبیین و تبلور کرده و جلوه زیبایی از مدرسه و کلاس درس را برای تک تک معلمان، دانش‌آموزان و اولیای آنان تداعی کند.

وی تلاش مدیران در فضاسازی و بهسازی محیط مدارس برای استقبال از دانش آموزان را بسیار مهم و حیاتی دانست و افزود: همه ما وظیفه داریم در راستای تقویت و گسترش اقامه نماز در جامعه کوشش کرده و آن را در اولویت قرار دهیم.

قیومی خاطر نشان کرد: قرآن به عنوان کتاب هدایتگر مسلمانان بر اقامه نماز بخصوص توسط جوانان و نوجوانان تاکید دارد و باید از کودکی زمینه حضور کودکان در مساجد را فراهم کنیم چرا که حضور دانش‌آموزان در مساجد و مشاهده انجام فرائض دینی توسط مسلمانان، کودکان را به انجام نماز تشویق می‌کند.

فرماندار تهران در این جلسه بیان کرد: نقش خانواده در انتقال باور‌های مذهبی به کودکان، نوجوانان و جوانان غیر قابل انکار است و مدرسه و اماکن مذهبی نیز نقش ثانوی خود را در این انتقال ایفا می‌کنند.

قیومی بر ضرورت تجهیز نمازخانه مدارس تأکید کرد و گفت: تمام مدارس باید به نمازخانه زیبا مجهز باشند تا زیبایی نمازخانه‌ها موجب رغبت دانش آموزان برای برگزاری نماز جماعت شود.

فرماندار تهران رسیدن به نقطه مطلوب در امر مسجد و نماز را هدف متعالی و بزرگی دانست که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در پیام‌های مختلف با ارشادها، توصیه‌ها و بیانیه‌ها همواره خواهان ارتقاء و تعالی آن بوده‌اند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *