کنعانی: مدعیان حقوق بشر به نسل‌کُشی و جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی کمک کردند

17:00 - 20 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۲۴۴۳
کنعانی: مدعیان حقوق بشر به نسل‌کُشی و جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی کمک کردند
سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن اشاره به کمک‌های تسلیحاتی مدعیان غربی حقوق بشر به رژیم صهیونیستی، میزان بمب‌های ریخته‌شده روی فلسطینی‌ها را یک رکورد جهانی در وحشی‌گری خواند.

خبرگزاری میزان - ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در یادداشتی به موضوع کمک‌های آمریکا به رژیم صهیونیستی و مشارکت واشنگتن در جنایت جنگی علیه غزه پرداخت؛ متن این یادداشت به شرح زیر است:

با وجود ادعا‌های صلح‌طلبی و مخالفت‌های لفظی مقام‌های آمریکایی با تشدید تنش‌ها در منطقه غرب آسیا، حمایت‌های تسلیحاتی دولت آمریکا از جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کرانه غربی فلسطین، به‌طور بی‌وقفه و به شکل گسترده ادامه یافته است.

همزمان با انتشار خبر ورود پانصدمین هواپیمای آمریکایی حامل انواع تسلیحات مرگ‌بار به فرودگاه‌های رژیم صهیونیستی - که گفته می‌شود میزان این کمک‌ها تاکنون بالغ بر ۵۰ هزار تن شده است - اعلام شد که آمار نسل‌کُشی ملت مظلوم فلسطین طی ۱۱ ماه اخیر به ۴۱ هزار نفر رسیده است؛ این در حالی است که حدود ۷۰ درصد از قربانیان این جنایت‌های ضد بشری را کودکان و زنان بی‌گناه تشکیل می‌دهند.

براساس آمار‌های جدید منتشره، رژیم صهیونیستی به‌طور متوسط بر سر هر فلسطینی ساکن نوار غزه ۳۶ کیلوگرم بمب و موشک ریخته که یک رکورد جهانی از سبعیت و وحشی‌گری به حساب می‌آید و در قیاس با جنایت‌های سفاک‌ترین رژیم‌های تاریخ بشر بی‌سابقه است.

برخی دیگر از کشور‌های اروپایی و غربی که آن‌ها نیز خود را همانند دولت آمریکا پرچمدار دفاع از حقوق بشر در سطح جهانی و حامی اجرای کنوانسیون‌ها و معاهدات بین‌المللی معرفی می‌کنند، با ارسال انواع بمب‌ها و تسلیحات مرگ‌بار، به تقویت نسل‌کُشی و جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی طی ۱۱ ماه گذشته کمک کرده‌اند.

تردیدی نیست که ادامه ارسال تسلیحات و تقویت ماشین نسل‌کُشی و جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی ازسوی آمریکا و برخی کشور‌های غربی، مغایر با تعهدات روشن جامعه جهانی برای جلوگیری و مجازات عاملان نسل‌کُشی مطابق با کنوانسیون نسل‌کُشی ۱۹۴۸ است که براساس آن کشور‌ها مسئولیت‌های روشنی برای جلوگیری از نسل‌کُشی، مجازات عاملان و به تبع آن کسب اطمینان از عدم استفاده از تسلیحات آن‌ها برای ارتکاب نسل‌کُشی دارند.

انتشار اخبار غلط و گمراه‌کننده درباره انتقال تسلیحات ایرانی به برخی کشورها، صرفا یک اقدام زشت تبلیغاتی و دروغ با هدف مخفی‌سازی ابعاد حمایت‌های گسترده تسلیحاتی غیرقانونی آمریکا و برخی کشور‌های غربی از نسل‌کُشی در نوار غزه است؛ این‌گونه دروغ پراکنی‌ها نباید سبب انحراف توجهات جامعه جهانی از مسئولیت آن‌ها برای تلاش جهت توقف ماشین جنایت جنگی و کشتار جمعی رژیم صهیونیستی و پاسخگو کردن حامیان این رژیم شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *