کودک‌کشی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری؛ کودکان فلسطینی زیر بار سنگین نسل‌کشی

15:46 - 20 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۲۴۲۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
کودک‌کشی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری؛ کودکان فلسطینی زیر بار سنگین نسل‌کشی
کودک‌کشی بخشی مهم از استراتژی نسل‌کشی رژیم صهیونیستی است که در چند دهه گذشته به شهادت شمار زیادی از کودکان فلسطینی منجر شده است.

خبرگزاری میزان – نگاهی به آمار شهدای غزه درپی آغاز جنگ رژیم صهیونیستی از اکتبر ۲۰۲۳ (مهر ۱۴۰۲) واقعیت‌های ناگوار بی‌شماری را مجددا پیش چشم می‌‌آورد؛ در درجه نخست، رسیدن شمار شهدا به رقم ۵۰ هزار نفر تاییدکننده قصد و هدف آشکار رژیم صهیونیستی برای پاکسازی قومی و استراتژی نسل‌کشی فلسطینی‌ها است.

دیگر واقعیتی که از آمار شهدای غزه می‌توان دریافت، ماهیت کودک‌کش بودن رژیم صهیونیستی است؛ سهم حدود ۱۷ هزار نفری کودکان از مجموع شهدای غزه جای هرگونه تردید احتمالا باقی مانده درباره ماهیت کودک‌کش رژیم صهیونیستی را از بین می‌برد.

کودک‌کشی رژیم صهیونیستی واقعیت تلخی است که باید به آن در چارچوب هویت جعلی، اشغالگر و جنایت‌کار رژیم صهیونیستی نگریست؛ روی کودکان فلسطینی در استراتژی نسل‌کشی رژیم صهیونیستی حساب ویژه‌ای باز شده است و سکوت جامعه جهانی و مجامع بین‌المللی در این باره به رژیم صهیونیستی دستان باز و فرصت مناسبی برای استمرار جنایت کودک‌کشی می‌دهد.

ورای جنگ جاری در غزه، کودکان فلسطینی همواره در تیررس سیاست‌های ضدانسانی و حقوق بشری رژیم صهیونیستی قرار داشته و دارند؛ این موضوعی است که در آمار‌های مربوط به جنایت‌های بیش از هفت دهه‌ای رژیم صهیونیستی آشکار است.

 

کودک‌کشی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری؛ کودکان فلسطینی زیر بار سنگین نسل‌کشی

در حال حاضر نیز، رژیم صهیونیستی هر ۲ روز یک کودک فلسطینی را در کرانه باختری به شهادت می‌رساند؛ در عین حال، گزارش‌ها نشان می‌دهند که طی ۱۱ ماه گذشته در عمده موارد نظامیان صهیونیستی عامدانه کودکان فلسطینی را در کرانه باختری هدف قرار دادند.

به گزارش میدل‌ایست‌آی، نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه که اکنون به مرز یک سالگی خود نزدیک می‌شود، زمینه را برای ارتش صهیونیستی فراهم کرده است تا از همان تاکتیک‌های مرگ‌بار در کرانه باختری اشغالی استفاده کند.

ارتش رژیم صهیونیستی در اواخر ماه گذشته، بزرگ‌ترین تهاجم زمینی به کرانه باختری اشغالی در چند دهه اخیر را آغاز کرده و اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی را هدف قرار داد؛ ضمن اینکه همزمان به تهاجم‌های روزانه خود به جوامع فلسطینی در این منطقه ادامه داد.

هم در غزه و هم در کرانه باختری اشغالی، کودکان فلسطینی بیشترین بار وحشی‌گری رژیم صهیونیستی را به دوش می‌کشند.

براساس گزارش جدید دفاع برای کودکان بین‌المللی - فلسطین، از سال ۲۰۰۰ تاکنون به‌طور متوسط هر ۲ روز یک کودک فلسطینی به دست نظامیان یا شهرک‌نشینان صهیونیست کشته شدند؛ براساس گزارش یادشده، از اکتبر ۲۰۲۳ (مهر ۱۴۰۲) تا جولای ۲۰۲۴ (میانه مرداد ۱۴۰۲) ۱۴۱ کودک فلسطینی به دست نظامیان رژیم صهیونیستی یا شهرک‌نشینان صهیونیست کشته شدند.

 

کودک‌کشی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری؛ کودکان فلسطینی زیر بار سنگین نسل‌کشی

تهیه‌کنندگان این گزارش همچنین تصریح کردند که تجزیه و تحلیل مرگ‌ومیر کودکان فلسطینی نشان می‌دهد که تیراندازی و حوادث منجر به کشته شدن کودکان فلسطینی بر اثر اقدام‌های عمدی نظامیان صهیونیست در چارچوب رفتار‌های ظالمانه و تحقیرآمیز رخ داده‌اند.

۲۵ نفر از کودکان فلسطینی یادشده نیز بر اثر حمله هوایی رژیم صهیونیستی به مناطق پرجمعیت مسکونی غیرنظامی کشته شدند؛ ارتش رژیم صهیونیستی در تابستان برای نخستین بار از زمان انتفاضه دوم در اوایل دهه ۲۰۰۰، از حمله‌های هوایی علیه کرانه باختری اشغالی استفاده کرد.

برخی از کودکان فلسطینی مستقیما هدف موشک‌های پهپاد یا دیگر سلاح‌های هوایی رژیم صهیونیستی قرار گرفتند.

گزارش موسسه دفاع از کودکان بین‌المللی – فلسطین در حالی منتشر شد که ارتش رژیم صهیونیستی در حال حاضر در حال انجام بزرگ‌ترین تهاجم خود به کرانه باختری در چند دهه اخیر است؛ مانند بسیاری از عملیات‌های پیشین، نخستین اهداف ارتش رژیم صهیونیستی کودکان بودند.

ارتش رژیم صهیونیستی برای اجرای بهتر تاکتیک کشتار کودکان فلسطینی از اقدام مکمل مسدود کردن مسیر امدادگران و خودرو‌های امدادی به صحنه جنایت می‌شود؛ جلوگیری از ورود و ارائه کمک‌های پزشکی یک الگو و اقدام عمدی ازسوی ارتش رژیم صهیونیستی است.

گزارش موسسه دفاع از کودکان بین‌المللی – فلسطین نشان می‌دهد که در ۴۳ درصد از موارد یادشده، ارتش رژیم صهیونیستی عمدا از دسترسی آمبولانس‌ها، امدادگران و غیرنظامیان به کودکان فلسطینی مجروح‌شده ازسوی سربازان صهیونیست با شلیک گلوله جنگی جلوگیری کردند.

هر بار مسدودسازی ورود امدادگران و خودرو‌های امدادی به صحنه جنایت نظامیان صهیونیست با خبر خونریزی و شهادت یک کودک فلسطینی دنبال شده و پایان می‌یابد.

«هدف گرفتن دوران کودکی» مستندی است که براساس شواهد جمع‌آوری‌شده ازسوی محققان میدانی در کرانه باختری اشغالی ساخته شده است؛ تهیه‌کنندگان این مستند در بدترین روز‌های زندگی خانواده‌های فلسطینی که کودکان خود را از دست داده‌اند، به سراغ آن‌ها می‌روند.

 

کودک‌کشی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری؛ کودکان فلسطینی زیر بار سنگین نسل‌کشی

آن‌ها از طریق صحبت با والدین، شاهدان عینی و پزشکان، تمام جزئیات دردناک مربوط را جمع‌آوری می‌کنند؛ در صورت وجود، آن‌ها گزارش‌های پزشکی و فیلم‌های ویدئویی را بررسی می‌کنند تا مطمئن شوند که کودکان فلسطینی نه به‌عنوان یک عدد و رقم یا درصد، بلکه به‌عنوان اعضای غیرقابل جایگزین خانواده و جوامع خود به یاد و حافظه جمعی خواهند ماند.

با افزایش تلفات کودکان فلسطینی، از غزه تا کرانه باختری اشغالی، پاسخ به چرایی این روند نیز دلسردکننده است: زیرا صهیونیست‌ها می‌خواهند کودکان را بکشند و چون می‌توانند این کار را بکنند؛ بالاخره هیچ‌کس جلوی آن‌ها را نگرفته است.

جامعه بین‌الملل باید اقدام‌های فوری و ضروری از جمله تحریم تسلیحاتی و اعمال تحریم‌ها علیه رژیم صهیونیستی را برای حمایت از کودکان فلسطینی انجام دهد؛ این موضوع مستلزم است به شجاعت اخلاقی و تعهد به انجام آنچه لازم است، نه آنچه ممکن است.

تا زمانی که جهان با شانه‌های بالا انداخته به کشتار و قتل‌عام کودکان فلسطینی نگاه می‌کند، زندگی کودکان فلسطینی ازسوی رژیم صهیونیستی در خطر خواهد بود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *