وزیر اقتصاد: دخالت‌های دولت و قیمت‌گذاری دستوری، اقتصاد را پیش‌بینی‌ناپذیر کرد

13:53 - 20 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۲۴۰۱
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
وزیر اقتصاد: دخالت‌های دولت و قیمت‌گذاری دستوری، اقتصاد را پیش‌بینی‌ناپذیر کرد
همتی گفت: اگر قیمت‌گذاری دستوری و مداخلات دولتی ادامه داشته باشد، پیش‌بینی ناپذیری اقتصاد کشور تداوم پیدا می‌کند و بخش خصوصی نمی‌تواند در این زمینه رشد کند.

خبرگزاری میزان - به گزارش شادا، عبدالناصر همتی وزیر اقتصاد، در جلسه شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی گفت: تمام اعضای دولت که در این شورا حضور دارند در خدمت اقتصاد کشور هستند و لذا در دولت چهاردهم تلاش می‌کنیم اقتصاد را از این شرایط سخت نجات دهیم و شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی نیز می‌تواند برای پیگیری امور بخش خصوصی که در این شورا مطرح می‌شود کمک کند.

وزیر اقتصاد بیان داشت: وضعیتی که تحریم‌ها به اقتصاد تحمیل کرده باعث شده مسائل اقتصاد روان نباشد.

وی بیان داشت: اگر ما نتوانیم بخش خصوصی را در اقتصاد فعال کنیم و میزان مداخله دولت در اقتصاد ادامه یابد به جایی نمی‌رسیم، زیرا این مسئله و قیمت‌گذاری دستوری، اقتصاد کشور را پیش‌بینی ناپذیر کرده است و باعث شده که فعالیت اقتصادی بیشترین ضرر را ببینند و سرمایه‌گذاران نتوانند سرمایه‌گذاری کنند.

وزیر اقتصاد بیان داشت: ما تلاش می‌کنیم این مسائل را حل کنیم و با همکاری با بخش خصوصی این بخش را به جایگاه اصلی خود برسانیم.

همتی نیز با اشاره به موضوع رفع تعهد ارزی بیان داشت: رفع تعهد ارزی یکی از اقدامات مهم و اساسی کشور بود و یکی از معیار‌های تشخیص بازرگان خوب با بازرگان و افرادی است که ارز می‌گرفتند و تعهدات ارزی را اجرا نمی‌کردند.

وی با بیان اینکه نباید کلیت رفع تعهد ارزی را زیر سوال برد، گفت: این موضوع که در زمان ریاست من در بانک مرکزی شکل گرفت خدمت به تولید، بازرگان و اقتصاد کشور است.

همتی بیان کرد: اگر در مورد رفع تعهد ارزی کالا‌ها و تجهیزات خاص نظری وجود دارد که زمان آن بیشتر شود می‌توان در این مورد پیشنهاد داد، تا بررسی شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *