تصویب گزارش حسابرسی شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل برای سال ۱۴۰۲

12:07 - 20 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۲۳۷۳
تصویب گزارش حسابرسی شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل برای سال ۱۴۰۲
گزارش حسابرسی شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران برای سال ۱۴۰۲ با حداکثر آرا موافق به تصویب رسید.

خبرگزاری میزان - به گزارش شهر، سعید بیگی مدیرعامل شرکت صنایع و مشاغل شهر تهران در دویست و شصت و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی گزارش حسابرسی این شرکت برای سال ۱۴۰۲ با بیان اینکه با احترام به تمام ادوار شهرداری، در سد معبر و دستفروشی با رها شدگی مواجه بودیم، اظهار کرد: چه دستفروش واقعی و چه مافیای دستفروشی و اتباع رها شده بودند که با پیگیری اعضای شورا و شهردار، ساماندهی دستفروشان در دستور کار ویژه قرار گرفت و ۲۰ نقطه به عنوان نقاط بحرانی شناسایی شدند.

وی افزود: ما جلسات متعددی را در داخل و خارج از شهرداری برگزار کردیم و حداقل ۱۵ نقطه از وضعیت بحرانی خارج شد. در شوش، تجریش، خیابان ولیعصر (عج)، تهرانسر و دیگر نقاط این ساماندهی صورت گرفت.

بیگی با بیان اینکه رایزنی با اتحادیه‌ها برای خروج از شهر برعهده ماست، یادآور شد: نیرو‌های شرکت شهربان و حریم بان نیز در اختیار مناطق است. ۳۵ میلیارد تومان بودجه سال قبل ما به ۳۰ میلیارد تومان در سال جاری رسیده و پنج میلیارد تومان کاهش یافته است.

وی با اعلام اینکه سه نوبت ساماندهی برای تشکیل یک بازارچه متمرکز صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: در سال قبل ۱۰ هزار رأی ماده ۲۰ بازبینی شده است و گزارشی نیز آماده شده که برای اعضا ارسال خواهد شد.

بیگی با بیان اینکه در راه اندازی پمپ بنزین ما کارگر مناطق بودیم و هر زمینی به ما دادند ما ساخت و ساز انجام دادیم، یادآور شد: ۷ جایگاه زیر نظر شهرداری تهران در حال سرویس دهی به مردم هستند. در سال جاری اجازه ساخت و ساز به ما نمی‌دادند و ما پیگیر زمین از مناطق هستیم.

وی با بیان اینکه قرار بود سال ۱۴۰۱ افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها را محقق کنیم، گفت: در سال قبل توانستیم سود خالص را نسبت به سال ۱۴۰۱ به میزان هشت برابر افزایش دهیم تا از ماده ۱۴۱ خارج شویم. امسال با کمک رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و خزانه دار شورا افزایش سرمایه انجام شده و در دفاتر ثبت و مشکل ماده ۱۴۱ رفع خواهد شد.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه باید در تکالیف تأیید کنیم که هیچ گونه کیوسک جدیدی در سطح شهر ایجاد نشود، اظهار کرد: کاهش سالیانه ۲ درصد از تعداد کیوسک‌ها نیز باید در تکالیف لحاظ و گزارش آن ارائه شود. وقتی کیوسکی حذف می‌شود باید گزارش مالی داشته باشد و در غیر این صورت نمی‌توانند کیوسکی را حذف کنند.

وی با اعلام اینکه مترو غرفه دارد و اجاره می‌دهد، یادآور شد: شهر هم به اندازه کافی رستوران و لقمه فروش دارد و شهرستان‌ها هم منتظر هستند که ما بابی را آغاز کنیم و بیایند و جمعیت شهر افزوده شود تا به حجمی از فشردگی جمعیت برسیم که جایی برای تردد در پیاده رو هم نباشد.

حبیب کاشانی خزانه دار شورا نیز خاطرنشان کرد: اموال و املاک این شرکت قدیمی است و اگر به روز شود، شرکت از ماده ۱۴۱ و ورشکستگی خارج می‌شود.

وی با بیان اینکه در معابر رفتار سلیقه‌ای را شاهد هستیم، یادآور شد: زمانی می‌گویند در آستانه عید روزبازار‌هایی راه اندازی می‌شود، اما در دیگر مواقع این رفتار‌های سلیقه‌ای باعث تبعیض بین مردم می‌شود. باید نظم و ساماندهی صورت بگیرد تا شاهد این باشیم که افراد سفارش آن شهردار و آن معاون را بگیرند.

مهدی اقراریان رئیس کمیته حقوقی شورا با بیان اینکه دستفروشی در چهارراه ولیعصر به یک بحران تبدیل شده بود، تصریح کرد: جمع آوری دستفروشان کاملا محسوس است و این نشان می‌دهد که اگر شهرداری قرار است کاری انجام دهد، توان آن را دارد.

وی اضافه کرد: دیروز ما با حجم ترافیک غیرقابل قبولی مواجه بودیم. مسیر یک دقیقه‌ای حدفاصل میدان امام خمینی به سمت بالا و خیابان اکباتان به ۲۰ دقیقه رسیده بود. فروشگاه‌های خیابان اکباتان در این خیابان مستقر شده اند و قیمت‌های گزافی هم دارند و وانت‌هایی مقابل این فروشگاه‌ها و زیر تابلو‌های توقف ممنوع به صورت مستمر پارک می‌کنند و به عنوان انبار از آن استفاده می‌شود.

اقراریان با بیان اینکه یک لاین گاری و یک لاین هم موتور و خودرو توقف دارند، یادآور شد: این هیچ ارتباطی به اول مهر ندارد و از شهرداری منطقه و شرکت ساماندهی و نیروی انتظامی تقاضا می‌شود در این موضوع ورود کنند. امیدواریم این مسئله به تذکر کتبی نیاز نداشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه شهروندان نسبت به استقرار دستفروشان در چهارراه ولیعصر گلایه داشتند، اظهار کرد: اینکه هر فردی در هر جایی بساط گستری کند، چالش زاست و اجازه نمی‌دهد شهروندان به راحتی در پیاده رو تردد کنند.

گفتنی است گزارش حسابرسی این شرکت برای سال ۱۴۰۲ با حداکثر آرا موافق به تصویب رسید.

انتهای پیام/


برچسب ها: شورای شهر

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *