مراسم تودیع و معارفه رئیس دادگستری و دادستان شهرستان گناوه برگزار شد

10:08 - 19 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۲۱۵۳
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
مراسم تودیع و معارفه رئیس دادگستری و دادستان شهرستان گناوه برگزار شد
رئیس کل دادگستری استان بوشهر در مراسم تودیع و معارفه رئیس دادگستری و دادستان شهرستان گناوه گفت: اینکه رئیس دادگستری و دادستان مسئولیتی داشته باشد، اما از خانواده‌های زندانیان، زندانی‌ها و شرایط زندان‌ها اطلاعی نداشته باشد، در شأن نیست.

خبرگزاری میزان - مهدی مهرانگیز، رئیس کل دادگستری استان بوشهر در مراسم تودیع و معارفه رئیس دادگستری و دادستان شهرستان گناوه گفت: احترام به مردم، تعامل و مدارا با مردم، تلاش برای حل مشکلات آن‌ها و حفظ حقوق عامه مردم اولویت دستگاه قضایی است و اولین تاکید ما به رؤسای دادگستری‌ها و دادستان‌های استان و همکاران قضایی نیز همواره همین بوده است.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر افزود: همواره اولین اولویت مدنظر ما این بوده که احترام مردم در استان حفظ شود و درب اتاق دادستان و رؤسای دادگستری بر روی مردم باز باشد.

وی گفت: حقوق عامه مردم آنقدر مهم است که هر زمان خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم، ایشان بر آن تاکید فرموده‌اند و همچنین از برنامه‌هایی که همیشه رئیس قوه قضاییه به رؤسای کل دادگستری و دادستان‌های استان‌ها تاکید می‌کنند، همین بوده است.

مهرانگیز به تلاش شبانه روزی مسئولین قضایی تاکید کرد و گفت: اینکه رؤسای دادگستری و دادستان‌ها منتظر انجام کار توسط دیگران باشند یا محدود به انجام کار‌ها در وقت اداری باشند، پذیرفتنی نیست.

وی با اشاره به حضور رئیس قوه قضاییه در استان و اهدا اسناد مردم آبپخش بعد از ۷۰ سال، ادامه داد: با اینکه اسناد زمین‌های مردم آبپخش با همکاری رئیس قوه قضاییه، رئیس ثبت املاک و اسناد بعد از ۷۰ سال صادر شد و به خصوص در استان همه مسئولان این کار را امری بزرگ برشمردند.

مهرانگیز با بیان اینکه مسئولان قضایی مردم را امین خود بدانند، افزود: اگر با مردم نشستیم و مشکلات آن‌ها را فهمیدیم این مدیر خوب مشکلات را حل می‌کند وگرنه اگر پشت میز اداری منتظر مراجعه کسی بمانیم با این‌ها نمی‌شود مشکلات را حل کرد.

وی گفت: ما باید در بین مردم حضور داشته باشیم و مردم ما را در مسجد، نماز جمعه و در میان خود ببینند و میز کار ما در میان مردم برپا شود نه اینکه تنها به هفته قوه قضاییه و برپایی میز خدمت در آن زمان محدود شود.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر خاطرنشان کرد: مدیر جهادی و انقلابی، آنگونه که مدنظر مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضاییه است، مدنظر ما است و باید این گونه عمل کنیم.

مهرانگیز ادامه داد: اینکه رئیس دادگستری و دادستان مسئولیتی داشته باشد، اما از خانواده‌های زندانیان، زندانی‌ها و شرایط زندان‌ها اطلاعی نداشته باشد، در شأن نیست.

وی بیان کرد: مردم این استان مردمی شریف و عزیز هستند و هر چه بتوانیم باید برای این مردم خوب کار و خدمت انجام دهیم، اگر چه هر چند تلاش کنیم حق مردم را نمی‌توانیم ادا کنیم.

مهرانگیز در ادامه ضمن تاکید بر تعامل رؤسای دادگستری و دادستان‌ها با نیروی انتظامی، نظامی و اطلاعاتی در راستای تأمین امنیت مردم بیان کرد: مسئولین قضایی می‌بایست در هر ساعت از شبانه روز از پاسگا‌ها و کلانتری‌ها و بازداشتگاه سرکشی کنند و از روند امور مطلع شوند و توصیه‌های لازم نیز جهت ارتقای ارائه کنند.

وی یادآور شد: پیرامون رسیدگی به پرونده‌ها نیز با رعایت عدالت و انصاف و مسائل شرعی و قانونی رسیدگی به پرونده‌های مردم با سرعت و دقت انجام شود.

وی در پایان از زحمات رئیس پیشین دادگستری و دادستان گناوه تقدیر کرد و به رؤسای جدید تاکید کرد تا با تلاش مضاعف برای حل مشکلات مردم شهرستان اهتمام ورزند.

در این مراسم «رضا حاجب فرد» به عنوان رئیس دادگستری و «رضی الدین حاجی زاده» به عنوان دادستان شهرستان گناوه منصوب شدند و از زحمات «احمد رضا دامی» رئیس پیشین دادگستری و «حسین مسلم نژاد» دادستان پیشین تقدیر شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *