رئیس کل دادگستری استان بوشهر از زندان مرکزی بوشهر بازدید کرد

9:15 - 20 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۷۳۵۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان بوشهر از زندان مرکزی بوشهر بازدید کرد
رئیس کل دادگستری استان بوشهر به همراه نماینده مردم بوشهر گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی اززندان مرکزی بوشهر بازدید کرد.

خبرگزاری میزان- مهدی مهرانگیز در بازدید از زندان مرکزی بوشهر که با حضور جعفر پورکبگانی نماینده مردم بوشهر دیلم و گناوه در مجلس شورای اسلامی انجام شد، ضمن بازدید از اماکن فرهنگی و آموزشی زندان، با حضور در اندرزگاه زنان با زندانیان دیدار و ضمن رسیدگی به درخواست‌ها حقوقی، مسائل و مشکلات آنها، دستورات لازم را برای رفع این مشکلات صادر کرد.

وی در ادامه با حضور در نمازخانه زندان با دیگر زندانیان به صورت چهره به چهره دیدار و به درخواست‌های قضایی و حقوقی آنان رسیدگی کرد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر در حاشیه این بازدید با تاکید بر بازدید مستمر قضات، روسای دادگستری‌ها و مراجع قضایی از زندان ها، تصریح کرد: تمامی قضات باید به طور مستمر از زندان‌ها سرکشی کرده و پرونده‌های مددجویان را بررسی کنند و با استفاده حداکثری از تسهیلات قانونی و قضایی از جمله «آزادی مشروط، نظام نیمه آزادی، عفو موردی، تعلیق اجرای مجازات و کمیسیون عفو» در رابطه با زندانیان موجبات کاهش و کنترل جمعیت کیفری در زندان‌ها را فراهم کنند.

مهرانگیز گفت: استفاده از ارفاقات قانونی، مجازات‌های جایگزین حبس و استفاده از پابندالکترونیک به جای حبس باید در راستای کاهش جمعیت کیفری در دستور کار قضایی قرار گیرد.

وی در پایان این بازدید در نشستی که به منظور صلح و سازش بین ۲ خانواده قاتل و مقتول در زندان مرکزی بوشهر برگزار شد، در خصوص لزوم ترویج فرهنگ صلح و سازش، گفت: باید در راستای نهادینه کردن فرهنگ صلح و سازش، بخشش و تقویت شورای حل اختلاف به ویژه شورا‌های حل اختلاف مستقر در زندان در جهت سازش در پرونده‌های قصاص بیشتر تلاش شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *