دادگاه‌های صلح در حوزه‌های قضایی استان اردبیل آغاز به کار کرد

15:17 - 18 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۲۰۵۷
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
دادگاه‌های صلح در حوزه‌های قضایی استان اردبیل آغاز به کار کرد
دادگاه‌های صلح با حضور رئیس کل دادگستری استان اردبیل و از طریق ارتباط ویدیوکنفرانس در حوزه‌های مختلف قضایی استان راه‌اندازی شد.

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام والمسلمین حسین کثیرلو رئیس کل دادگستری استان اردبیل در آیین افتتاح دادگاه‌های صلح استان، اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در بخش عمده‌ای از حوزه‌های قضایی تابعه استان دادگاه‌های صلح راه‌اندازی شده است و در بقیه حوزه‌های  نیز تا آخر مهر ماه سال جاری راه اندازی خواهد شد.

وی افزود: در همین راستا امروز دادگاه‌های صلح در حوزه‌های قضایی، نمین، گرمی و بیله‌سوار از طریق ارتباط ویدیو کنفرانس افتتاح شد.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل با اشاره به هدف از راه‌اندازی دادگاه‌های صلح در محاکم، گفت: دادگاه صلح، دادگاهی است که مطابق با قانون جدید شورای حل اختلاف به منظور تسریع در رسیدگی و جلوگیری از اطاله دادرسی ایجاد می‌شود و صلاحیت رسیدگی به برخی دعاوی و جرایم را داشته و رسالت عمده آن میانجیگری و ایجاد صلح و سازش در بین طرفین دعوی است.

وی تصریح کرد: آرای صادره از سوی دادگاه‌های صلح مثل آرای صادره در محاکم قضایی بوده و با شرایط خاص خودش لازم‌الاجرا است و از سوی اجرای احکام اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *