رئیس سازمان ثبت: استان اردبیل در اجرای قانون حدنگار عملکرد خوبی داشته است/ در آینده نزدیک حدنگاری تمام اراضی کشور به پایان خواهد رسید

18:09 - 14 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۱۵۸۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس سازمان ثبت: استان اردبیل در اجرای قانون حدنگار عملکرد خوبی داشته است/ در آینده نزدیک حدنگاری تمام اراضی کشور به پایان خواهد رسید
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: قانون حدنگار پیش شرط اجرای قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیر منقول است از این رو باید مساله حدنگاری در کمترین زمان ممکن به صورت صددرصدی اجرا شود.

خبرگزاری میزان – جلسه شورای اداری اداره کل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل با حضور بابایی و محوریت تبیین قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیر منقول برگزار شد.

بابایی در جلسه شورای اداری ثبت استان اردبیل گفت: اقدامات بسیار خوبی در این استان انجام شده و در حال حاضر از نظر تعداد قطعات تعیین تکلیف شده جزء سه استان برتر کشور است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بیان داشت: برخی از واحد‌های ثبتی استان پیشرو هستند مانند حوزه پارس آباد که ۸۳درصد حدنگاری داشته است و باید سایر حوزه‌ها نیز تلاش کنند تا آمار عملکرد خود را ارتقاء دهند.

وی افزود: برای بهبود عملکرد و پیشبرد بهتر فعالیت‌ها باید آسیب‌شناسی شود البته برخی کاستی‌ها و محدودیت‌ها متوجه تمام مجموعه ثبت است از جمله کمبود نیروی انسانی، اما می‌توان با همین شرایط و اقدام جهادی و برنامه ریزی درست حدنگاری را به عنوان یک تکلیف ملی به سرانجام رساند.

بابایی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: قانون حدنگار پیش شرط اجرای قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیر منقول است از این رو باید مساله حدنگاری در کمترین زمان ممکن به صورت صددرصدی اجرا شود و ما امیدواریم در آینده نزدیک شاهد این امر باشیم.

رئیس سازمان ثبت با بیان اینکه محدودیت‌ها نمی‌تواند مانع خدمت‌گزاری شود گفت: مدیران باید تمام وقت خود را صرف انجام ماموریت‌ها کنند. هر جا که برای مردم با حسن نیت کار می‌کنید با قدرت پیش بروید و از حقوق مردم دفاع کنید.

وی ادامه داد: اصل بر مالکیت مردم است و ما حافظ منافع مردم و نماینده آنان برای تامین و تضمین حقوقشان هستیم.

بابایی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص توسعه زیرساخت‌های علمی و فناوری گفت: در مسیری حرکت می‌کنیم که سازمان ثبت به عنوان یک نهاد علمی به جامعه معرفی شود.

وی افزود: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در سه سال گذشته به عنوان دستگاه برتر در خدمت رسانی به مردم انتخاب شده است و این مسیر همچنان باید با قدرت ادامه یابد.

در این جلسه که اعضای هیات مدیره کانون سردفتران نیز حضور داشتند بابایی اظهار داشت: دفترخانه‌ها نیز مدام باید مورد بازرسی قرار گیرند تا قداست این نهاد خدمت رسان به علت تخلف تعداد اندکی خدشه دار نشود.

معاون قوه قضائیه افزود: صیانت از نیروها، ارائه آموزش‌های لازم به ایشان باید به عنوان یک اصل در دستور کار قرار بگیرد.

وی در پایان گفت: بحث ایجاد گشت‌های بازرسی از مشاوران املاک را اجرایی کنید. مشاوران املاک دارای مجوز که در سامانه کاتب عضو نشوند یک تخلف محسوب می‌شود و بابد با این مساله برخورد شود.

در حاشیه این نشست از برخی قضات و اعضای اتحادیه مشاوران املاک و کانون سردفتران و کارکنان مراکز ثبتی به علت همکاری در اجرای مطلوب قانون حدنگاری با اهدای لوح تقدیر قدردانی شد.

 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *