عراقچی: تقویت روابط دوستانه با صربستان از رویکرد‌های سیاست خارجی دولت چهاردهم است

8:31 - 17 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۱۷۸۳
عراقچی: تقویت روابط دوستانه با صربستان از رویکرد‌های سیاست خارجی دولت چهاردهم است
وزیر امور خارجه ضمن تاکید بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از یکپارچگی سرزمینی صربستان، حفظ و تقویت روابط دوستانه با کشور صربستان و تحکیم ثبات در بالکان را ازجمله رویکرد‌های سیاست خارجی دولت چهاردهم برشمرد.

خبرگزاری میزان - مارکو جوریچ، وزیر خارجه صربستان در تماس تلفنی با سیدعباس عراقچی، انتخاب وی را به‌عنوان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد که در دوره دولت جدید، روابط دوستانه ۲ کشور بیش از پیش گسترش یابد.

مارکو جوریچ نسبت به افزایش همکاری‌های اقتصادی بین ۲ کشور ابراز علاقه و از بخش‌های اقتصادی ایران برای حضور فعال در اکسپوی ۲۰۲۷ بلگراد دعوت کرد.

وزیر خارجه صربستان همچنین حمایت جمهوری اسلامی ایران از یکپارچگی سرزمینی صربستان را ارزشمند و شایسته قدردانی دانست.

عراقچی نیز ضمن تشکر از همتای صربستانی، حفظ و تقویت روابط دوستانه با کشور صربستان و تحکیم ثبات در بالکان را از جمله رویکرد‌های سیاست خارجی دولت چهاردهم برشمرد و بر موضع جمهوری اسلامی ایران مبنی بر حمایت از یکپارچگی سرزمینی صربستان و مخالفت اصولی با تغییرات مرزی و ژئوپلتیکی در مناطق مختلف تاکید کرد.

وزیر امور خارجه به‌کارگیری همه سازوکار‌های موجود برای توسعه مناسبات ۲ کشور به‌ویژه در عرصه اقتصادی و تجاری را لازم برشمرد.

طرفین همچنین توافق کردند رایزنی‌ها میان ۲ کشور در سطوح مختلف تداوم یابد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *