توقیف هواپیمای ریاست‌جمهوری ونزوئلا از سوی آمریکا مغایر با حقوق بین‌الملل است

9:20 - 15 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۱۶۰۳
تعداد نظرات: ۱ دیدگاه
توقیف هواپیمای ریاست‌جمهوری ونزوئلا از سوی آمریکا مغایر با حقوق بین‌الملل است
سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام دولت آمریکا در توقیف هواپیمای مورد استفاده ریاست‌جمهوری ونزوئلا را محکوم و بر لزوم تعمیق همکاری کشور‌ها در مقابله با تحریم‌ها و اقدام‌های قهری یک‌جانبه آمریکا تاکید کرد.

خبرگزاری میزان - ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام اخیر دولت آمریکا در توقیف هواپیمای مورد استفاده ریاست‌جمهوری ونزوئلا را اقدامی مغایر با حقوق بین‌الملل دانست و آن را محکوم کرد.

کنعانی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن تاکید بر لزوم احترام بِه حقوق و مقررات بین‌المللی، اقدام اخیر دولت آمریکا در توقیف هواپیمای مورد استفاده ریاست‌جمهوری ونزوئلا را مغایر با قواعد و هنجار‌های حقوق بین‌الملل به‌ویژه مصونیت اموال متعلق به دولت‌ها، مقررات حقوق بین‌الملل هواپیمایی کشوری از جمله کنوانسیون شیکاگو دانسته و آن را غیرقابل قبول می‌داند.

سخنگوی وزارت امور خارجه یادآوری کرد: این اقدام که در ادامه اقدام‌های قهری یک‌جانبه و خلاف حقوق بین‌الملل آمریکا علیه دیگر ملت‌ها صورت می‌گیرد، دامن زدن به هرج‌ومرج و ترویج راهزنی در حوزه هوایى بوده و تهدیدی برای صلح و امنیت هوایى خواهد بود.

کنعانی ضمن اعلام همبستگی و حمایت از اقدام‌های دولت ونزوئلا در صیانت و بازپس‌گیری اموال عمومی متعلق به مردم این کشور، بر لزوم تعمیق همکاری بین کشور‌ها در مقابله با تحریم‌ها و اقدام‌های قهری یک‌جانبه آمریکا تاکید کرد.

انتهای پیام/



ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
0
0
به تو چه مربوطه
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *