پرداختن به برهه‌ای مهمی از تاریخ در «نوسان»

16:41 - 12 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۱۳۳۱
پرداختن به برهه‌ای مهمی از تاریخ در «نوسان»
مجری برنامه «نوسان» این روز‌ها را برهه‌ای مهم از تاریخ ایران و جهان خواند.

محمد طادی، مجری برنامه «نوسان» درباره ویژگی‌های اجرا در این برنامه در گفتگو با میزان گفت: با یک نگاه اجمالی به وقایع اخیر می‌بینیم که در برهه‌ای مهم در تاریخ قرار داریم. از عملیات «طوفان‌الاقصی» تا «وعده صادق»، سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور و برگزاری انتخابات و کمی پیش‌تر شهادت اسماعیل هنیه. همه این اتفاقات، آن‌قدر اهمیت زیادی دارند که نه تنها کشور ما بلکه بسیاری از نقاط جهان ضمن دنبال کردن اخبار و وقایع نقش بسزایی در اقدامات جبهه مقاومت دارند.

وی اضافه کرد: تیم جوان برنامه ما در تمام این مدت، همه قوای خود را به‌کار گرفته است تا جذاب‌ترین و مهمترین وقایع بین‌المللی به خصوص وضعیت غزه را به نمایش بگذارد. البته فراموش نکنیم در این مدت اتفاقات فراوانی در کنار جنگ غزه وجود داشته که با کمک همکارانم و همراهی مدیر محترم شبکه دو به شکلی و ویژه آن‌ها را در برنامه مطرح کرده‌ایم.

طادی در ادامه راجع به نحوه اجرای خود بیان کرد: پیش از این هم گفته‌ام از همان ابتدا تصمیم گرفتیم با ضرب‌آهنگی تند پیش برویم. طبیعتا با حداکثر زمان ۲۰ دقیقه در هر برنامه باید ضمن پرداختن به بسیاری از وقایع مهم روز، من به‌عنوان مجری در توضیحات و هدایت برنامه سرعت بالایی داشته باشم. این سرعت علاوه بر جذابیت برای مخاطب، سختی‌های فراوانی برای من و حتی همکارانم در بر خواهد داشت.

مجری برنامه «نوسان» میزان توجه و اقبال مخاطبان به این برنامه را بسیار رضایت‌بخش دانست و گفت: خوشبختانه مخاطبان برنامه که من همیشه با عنوان نخبه آن‌ها را خطاب می‌کنم، لطف زیادی به ما داشته‌اند. گواه این ادعا میزان تماس‌ها و پیامک‌هاست. نام «نوسان» بار‌ها به‌عنوان یکی از برنامه‌های پربیننده در کنار سایر برنامه‌های تلویزیون قرار گرفته است. اتفاقی که در کنار امیدبخشی وظایف ما را سنگین‌تر می‌کند.

محمد طادی خاطرنشان کرد: برای اجرای این برنامه خود را ملزم به کسب اطلاعات به‌روز و هرچه بیشتر در حوزه بین‌الملل خاصه فلسطین و رژیم قاصب صهیونیستی کرده‌ام. اجرا در چنین برنامه‌ای با این ویژگی‌ها اطلاعات زیادی را طلب می‌کند بنابراین صرف ایستادن و چند دقیقه صحبت با بیننده به صورت سنتی اجرای قابل قبولی برای «نوسان» نخواهد بود. به همین دلیل علاوه بر مطالعاتی که در این زمینه دارم تلاش می‌کنم در جریان اخبار مربوط و به‌روز قرار بگیرم و همراه با ویدئو‌ها و مستند‌های برنامه، مکملی برای محتوای درنظر گرفته شده باشم.

وی در مورد الگوبرداری از برنامه‌های مشابه و سبک اجرای خود عنوان کرد: ذات این برنامه سرعت است. ما تلاش کردیم سبکی نو ارائه کنیم و از فرم برنامه‌هایی که تاکنون دیده‌ایم فاصله بگیریم و خداراشکر تا حد زیادی موفق بوده‌ایم. این سبک نو به اجرا هم مربوط می‌شود؛ بنابراین من هم باید اجرایی متفاوت ارائه می‌کردم، سرعت توام بیان توضیحات و اطلاعات مرتبط و در نهایت هدایت بیننده برای رویت بخش‌های مختلف برنامه. اجرای «نوسان» سخت است، اما باوجود تمام دشواری‌های موجود این سبک مورد علاقه خودم است و پس از گذشت چندماه از اجرای «نوسان» احساس می‌کنم تصمیمات درستی برای این برنامه گرفته‌ایم.

طادی در پایان گفت: همه ما در تیم «نوسان» بنا بر وظیفه انسانی خود و برای حمایت از مردم مظلوم غزه در تلاش هستیم و امیدوارم به‌زودی زود شاهد از بین رفتن رژیم جنایتکار اسرائیل باشیم. از تمام مخاطبان برنامه تشکر می‌کنم که دلگرمی ما برای ادامه راه هستند. 

برنامه «نوسان» کاری از گروه اجتماعی، اقتصادی شبکه دو سیما به تهیه‌کنندگی و کارگردانی قاسم عوض‌بیگی است که اجرای آن را محمد طادی بر عهده دارد. «نوسان» با محوریت پخش مستند‌های کوتاه و بلند به موضوعات و حواشی این روز‌های اتفاقات فلسطین و غزه در قالب پخش تصاویر و ویدئو‌هایی در چند بخش می‌پردازد. این برنامه هرشب حدود ساعت ۲۰:۵۵ (بعد از بخش خبری ۲۰:۳۰) به مدت تقریبی ۲۰ دقیقه به‌صورت زنده روی آنتن می‌رود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *