حمایت غول کوبایی از ورزشکاران روس/ لوپز: ورزش خارج از سیاست است؛ مدیون کارلین هستم

8:45 - 12 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۱۲۷۱
حمایت غول کوبایی از ورزشکاران روس/ لوپز: ورزش خارج از سیاست است؛ مدیون کارلین هستم
میخائین لوپز، دارنده ۵ مدال طلای المپیک در کشتی فرنگی گفت: اعتقاد دارم غیبت روس‌ها در بازی‌های المپیک پاریس کاملاً ناعادلانه بود.

خبرگزاری میزان - میخائین لوپز، دارنده ۵ مدال طلای سنگین وزن کشتی فرنگی المپیک که به شهر نووسیبیرسک روسیه سفر کرده بود، در دیدار با الکساندر کارلین افسانه‌ای و میخائیل مامیاشویلی گفت: من معتقدم که غیبت ورزشکاران روس در المپیک یک بی عدالتی بزرگ بود، ورزشکارانی که سال‌های زیادی را صرف آماده‌سازی برای شرکت در المپیک کرده‌اند، اجازه حضور نداشتند. 

وی افزود: از آنجا که ورزش خارج از سیاست است، فرهنگ می‌آفریند و عشق می‌آورد. مهم نیست که چقدر قوی باشیم، همه ما عاطفه داریم و ورزش نیز احساسات است. به اندازه کافی خوش شانس بودم که حمایت مردم تمام زمین با من بود.

به گفته لوپز، وی زمانی که در خانه بوده، شنیده است که افراد کاملاً غریبه او را تشویق کرده و نامش را به زبان می‌آورند.

میخائین لوپز که به‌عنوان مهمان افتخاری به مسابقات بین‌المللی کشتی فرنگی «یادبود آکسنوف» در نووسیبیرسک دعوت شده بود، ضمن ابراز خرسندی از این دعوت و سفر به زادگاه الکساندر کارلین، دارنده ۱۲ مدال طلای سنگین وزن کشتی فرنگی المپیک و جهان، ابراز داشت: رویای من این بود که در نووسیبیرسک، جایی که کارلین متولد شد، باشم و حالا این مهم به حقیقت پیوسته است.

وی افزود: وقتی کارلین را دیدم کاملاً جوان بودم، او در آن زمان الهام‌بخش همه ورزشکاران جوان و من بود. مدیون کارلین هستیم چرا که فکر می‌کنم تمام نتایجی که به دست آوردم به لطف او به دست آمده، زیرا وی به من آموخت که یک قهرمان واقعی چگونه باید باشد.

لوپز عنوان کرد که دیدار با کارلین او را تشویق کرد تا پس از پنج پیروزی در بازی‌های المپیک، به فعالیت ورزشی خود ادامه دهد.

وی اضافه کرد: امروز ما در حال دستیابی به چیز بسیار مهمی در ورزش و کشتی هستیم و این اتحاد دو کشور است که در آن ما یک تاریخ بزرگ برای جوانانی که سفر خود را در ورزش آغاز می‌کنند، ایجاد کرده‌ایم.

 

حمایت غول کوبایی از ورزشکاران روس/ لوپز: ورزش خارج از سیاست است؛ مدیون کارلین هستم

میخایین لوپز همراه با رائول تروخیلو دیاز، نایب رئیس فدراسیون مشترک کشتی جمهوری کوبا، ورزشکار برجسته کشتی کوبایی در وزن ۵۷ کیلوگرم، برنده مدال برنز در بازی‌های پان آمریکن وارد نووسیبیرسک شد و نخستین کاری که انجام دادند، زیارت قبر مربی معروف واسیلی ایوانف بود. 

لوپز ۴۲ ساله است. او با ۵ قهرمانی در بازی‌های المپیک، پرافتخارترین کشتی گیر تاریخ المپیک است. لوپز که پنج طلای قهرمان جهان (۲۰۰۵، ۲۰۰۷، ۲۰۰۹، ۲۰۱۰، ۲۰۱۴) را در کارنامه دارد پس از بازی‌های المپیک پاریس به کار خود در ورزش قهرمانی پایان داد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *