گفت‌وگو|

روایتی از شهید مهدی شاه‌آبادی در کتاب «مرغ غریب عشق»

7:55 - 13 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۱۲۲۵
روایتی از شهید مهدی شاه‌آبادی در کتاب «مرغ غریب عشق»
نویسنده کتاب «مرغ غریب عشق»، شهید مهدی شاه‌آبادی را فردی توانمند و درعین حال مظلوم خواند و تلاش او را در ایجاد وحدت ستودنی دانست.

خبرگزاری میزان - کتاب «مرغ غریب عشق» به  شرح زندگی غرورآفرین و پرافتخار شهید مهدی شاه‌آبادی می‌پردازد. در این اثر  تمام داستان‌ها از زبان شهید شاه‌آبادی، روایت می‌شود.

نصرالله قادری در گفت‌وگو با میزان درباره مضمون کتاب «مرغ غریب عشق» گفت: این کتاب روایتی است از زندگی یک طلبه و روحانی با عنوان شهید مهدی شاه‌آبادی که در هشت سال دفاع مقدس به شهادت رسید. او نماینده دور اول مجلس شورای اسلامی در تهران بود، اما رویکرد او در زندگی و در جبهه‌های جنگ همواره قابل توجه بود.

وی به برخی از انتقادات شکل گرفته از خود اشاره و بیان کرد: زمانی که کتاب «مرغ غریب عشق» را به رشته تحریر درآوردم، برخی انتقاداتی را نسبت به من داشتند که تو از قشری خاص حمایت می‌کنی، در صورتی که چنانچه مخاطبان این کتاب را مطالعه کنند درمی‌یابند که این اثر با توجه به مستندات نوشته شده و هرگز جانبدارانه و در مورد گروه و یا شخص خاصی مطلبی بیان نشده است.

قادری به توانمندی‌های شهید مهدی شاه‌آبادی اشاره و بیان کرد: این روحانی بزرگ به چندین زبان زنده دنیا مسلط بود. او یک ریاضیدان هم محسوب می‌شد و تلاش او در ایجاد وحدت امری قابل توجه بود. هنگامی که به منطقه سنی‌نشین تبعید شده بود به شیوه‌ای با مردم آن منطقه برخورد کرد که در مدت زمان کوتاهی توانست دوستداران زیادی در این منطقه داشته باشد.

وی به دلیل نگارش کتاب «مرغ غریب عشق» اشاره و تصریح کرد: منزل من در منطقه‌ای قرار داشت که هر روز تصویر این شهید بزرگوار را در زمان خروج از منزل می‌دیدم. پس از مدتی احساس کردم که ارتباطی غیر کلامی بین من و شهید شکل گرفته و ظاهرا او به من می‌گوید، چرا کتابی در مورد زندگینامه من نمی‌نویسی، در اینجا بود که تصمیم گرفتم کتابی مستند از زندگی او به رشته تحریر درآورم.

این نویسنده در پایان و درباره نگارش کتاب «مرغ غریب عشق» گفت: این اثر یک رمان تحلیلی است که بر اساس اسناد و مدارک نوشته شده است این شهید فردی مظلوم بود که مورد هجمه و انتقادات نادرست برخی افراد قرار گرفته بود.سعی کردم با نگارش این کتاب تا حدی مظلومیت این شهید بزرگوار را به رشته تحریر در آورم.

انتهای پیام/


برچسب ها: معرفی کتاب

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *