گفت‌وگو |

اعترافاتی که جامعه را تکان داد/ کتاب «عملیات مهندسی» راز‌های یک جنایت فجیع را فاش می‌کند

7:55 - 08 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۰۵۹۳
اعترافاتی که جامعه را تکان داد/ کتاب «عملیات مهندسی» راز‌های یک جنایت فجیع را فاش می‌کند
یک ناشر، ضمن تقدیر از عملکرد قوه قضاییه به دلیل برگزاری دادگاه‌های محکومیت جنایات گروهک منافقین، کتاب «عملیات مهندسی» را حاوی اعترافات خواندنی و تکان دهنده برای مخاطبان دانست.

علی اکبری مزدآبادی مدیر انتشارات یازهرا (س) در گفت‌وگو با میزان درباره مضمون کتاب «عملیات مهندسی» گفت: این اثر جزئیات شکنجه چهار شهید کمیته مرکزی انقلابی اسلامی را مطرح می‌کند که برگرفته از اعترافات برخی از افراد دستگیر شده فرقه جنایتکار منافقین است که در ابتدای انقلاب شکل گرفته بود.

وی در مورد تدوین، کتاب «عملیات مهندسی» بیان کرد: این اثر در ابتدا توسط انتشارات قوه قضاییه در قالب دو کتاب با عنوان «شکنجه ۱ و۲» جمع آوری شد و در همان زمان مورد اقبال قرار گرفت، بعد از گذشت سال‌ها تصمیم گرفتم تا این اثر را با کمی ویراستاری و تنظیم اسناد بار دیگر با عنوان برنامه طراحی شده گروهک تروریستی منافقین یعنی «عملیات مهندسی» منتشر کنم.

اکبری مزدآبادی به کتاب «عملیات مهندسی» اشاره و تاکید کرد: کتاب شکنجه حاوی بیش از ۶۰ صفحه ازاسناد مربوط به برگ بازجویی و صورت مجلس دادستانی کل انقلاب جمهوری اسلامی ایران از پرونده عاملین جنایت تاریخی عملیات مهندسی بوده است.

این ناشر تصریح کرد: کتاب «عملیات مهندسی» سرگذشت و چگونگی شکنجه سه پاسدار کمیته مرکزی انقلاب اسلامی که یکی از آن‌ها یک کفاش بوده و صرفا به دلیل پاسدارو حزب اللهی بودن، مورد وحشیانه‌ترین شکنجه‌ها قرار می‌گیرند است.

وی افزود: بی‌شک بازخوانی این فاجعه انسانی برای نسل جوان انقلاب لازم است، زیرا در مسیر شناخت تاریخی دشمنان انقلاب و معاندان نظام کمک فراوانی می‌کند. نظامی که ریشه در خون شهیدانی، چون محسن میرجلیلی، طالب طاهری و شاهرخ طهماسبی دارد.

اکبری مزدآبادی درباره کتاب «عملیات مهندسی» بیان کرد: کتاب به شدت جذاب و خواندنی است، زیرا اعترافات نشان می‌دهد خط فکری حساب شده گروهک منافقین برای اجرای عملیات‌ها چگونه بوده و در عین حال شقاوت آنان در برخورد با هموطنانشان را به خوبی نشان می‌دهد. افرادی که صرفا بخاطر داشتن ریش (محاسن) هدف حملات وحشیانه و شکنج‌های غیرانسانی قرار می‌گرفتند و در نهایت زنده به‌گور می‌شدند، قابل تامل است.

این ناشر افزود: اعترافات از سوی افرادی به نام‌های خسرو زندی، محمد رضا نادری، فریبا اسلامی و مهران عسگری که سر تیم گروه محسوب می‌شدانجام شده است. عسگری بیشترین اعترافات را دارد و حقایق عجیبی را مطرح می‌کند که در همان زمان ابتدای انقلاب دیده شده و موجب نفرت مردم از این فرقه جنایت پیشه شده است.

وی در مورد خطر گروهک جنایت کار منافقین تصریح کرد: این فرقه جنایتکار همواره به عنوان خطری بزرگ برای ایران اسلامی شناخته می‌شود، زیرا توسط استعمار حمایت‌های مالی فراوانی را دریافت می‌کند. در عین حال پایگاه‌هایی را برای خود در ایران تعریف کرده تا بتواند در هر شرایطی و حتی در زمان اغتشاشات بیشترین صدمات را بر پیکره کشور وارد کند. طی این سال‌ها بدترین فشار‌ها بین‌المللی نیز توسط این گروه برای ایران ایجاد شده است؛ بنابراین باید همواره خطر آنان را جدی در نظر گرفت و نسبت به عملکرد آن‌ها هوشیار بود.

اکبری مزدآبادی عملکرد قوه قضایی نسبت به برگزاری دادگا‌هایی برای محکوم کردن جنایات منافقین را ارزنده دانست و تاکید کرد: اگراین دادگاه‌ها زودتر برگزار می‌شد، بسیار بهتر بود، اما با این همه عملکرده قوه در محکوم کردن جنایات فرقه منافقین حرکتی ارزشمند است.

 انتهای پیام/


برچسب ها: معرفی کتاب

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *