تحولات اوکراین|

کی‌یف به دنبال مجوز برای استفاده از موشک‌های دوربرد آمریکایی در خاک روسیه

11:10 - 11 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۱۱۳۳
کی‌یف به دنبال مجوز برای استفاده از موشک‌های دوربرد آمریکایی در خاک روسیه
مقام‌های اوکراین از آمریکا خواسته‌اند که مجوز استفاده از موشک‌های دوربرد آمریکایی برای استفاده علیه خاک روسیه را صادر کند.

خبرگزاری میزان – وزارت دفاع روسیه از انهدام ۷۶ تانک و صد‌ها خودرو زرهی و راکت‌انداز نیرو‌های کی‌‎یف در استان کورسک از زمان آغاز حمله اوکراین و ادامه پاک‌سازی منطقه خبر می‌دهد.

این بیانیه می‌گوید که نیرو‌های جبهه شمال روسیه حملات نیرو‌های اوکراینی را به شهر‌ها و روستا‌های بورکی، باختینکا، کوماروفکا، مالایا لوکنیا و ماتویفکا دفع کردند.

خسارت‌های وارد شده به ارتش اوکراین از زمان آغاز حمله به کورسک شامل ۷۶ دستگاه تانک، صد‌ها خودروی زرهی از انواع مختلف، موشک‌انداز، سامانه پدافند هوایی و ۱۲ ایستگاه جنگ الکترونیکی است.

کی‌یف امیدی به دریافت موشک‌های اتکمز آمریکا ندارد

آمریکا به اوکراین اطلاع داده که به دلیل تعداد محدود موشک‌های اتکمز در انبار‌های آمریکایی و پیچیدگی روند تولید، دیگر تعداد زیادی موشک تاکتیکی اتکمز را به این کشور تحویل نخواهد داد.

شبکه خبری سی‌ان‌ان به نقل از یک منبع در دولت آمریکا گزارش داد که تولید این موشک‌ها زمان زیادی می‌برد.

پایگاه شبکه خبری سی‌ان‌ان نوشت: آمریکا به طرف اوکراینی توضیح داد که مقادیر این موشک‌ها در انبار‌های ارتش آمریکا کم است، بنابراین کی‌یف نباید امیدوار باشد که تعداد زیادی از آن‌ها را دریافت کند.

ابراز امیدواری کی‌یف درباره مجوز واشنگتن برای استفاده از سلاح‌های آمریکایی

رستم امیروف، وزیر دفاع اوکراین، ابراز امیدواری کرد که واشنگتن پس از ارسال فهرستی از اهداف احتمالی، اجازه حمله با سلاح‌های دوربرد آمریکایی در خاک روسیه را بدهد.

وی در مصاحبه‌ای با سی‌ان‌ان گفت: ما به آمریکا توضیح دادیم که به چه توانایی‌هایی نیاز داریم و امیدوارم که به ما توجه شود.

با وجود درخواست‌های مکرر ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، واشنگتن هیچ برنامه فوری برای کاهش محدودیت‌ها در زمینه استفاده کی‌یف از موشک‌های دوربرد اتکمز ندارد.

انهدام ۱۴ پهپاد اوکراینی در بریانسک

الکساندر بوگوماز، فرماندار بریانسک، گفت که ۱۴ هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی بر فراز این استان واقع در جنوب غربی روسیه منهدم شده است.

فرماندار بریانسک بیان کرد: پدافند هوایی ما همچنان به انهدام پهپاد‌های دشمن بر فراز قلمرو استان بریانسک ادامه می‌دهد؛ ۱۴ پهپاد دیگر از سوی یگان‌های پدافند هوایی وزارت دفاع روسیه شناسایی و منهدم شد.

درخواست روسیه از سازمان ملل درباره حمله اوکراین به بلگورود

هیئت روسیه در سازمان ملل از دبیرخانه سازمان ملل و سایر سازمان‌های بین‌المللی خواسته که به حمله نیرو‌های اوکراینی در شهر و منطقه بلگورود رسیدگی کنند.

بیانیه نمایندگی روسیه در سازمان ملل می‌گوید: سازمان ملل باید در این میان از عبارات و فرمول‌های پیش‎پا افتاده و بی‌‎اراده پرهیز کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *