آنچه رئیس جمهور درباره آموزش و درمان گفت؛ از لزوم بازنگری در کنکور تا تاکید بر پزشک خانواده و نظام ارجاع

10:33 - 11 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۱۱۲۸
آنچه رئیس جمهور درباره آموزش و درمان گفت؛ از لزوم بازنگری در کنکور تا تاکید بر پزشک خانواده و نظام ارجاع
رئیس‌جمهور در اولین گفت‌وگوی تلویزیونی خود از بازنگری اساسی در کنکور براساس عدالت خبر داد و گفت: باید کاری کنیم رقابت در شرایط برابر از نظر معلم، محیط و امکانات وجود داشته باشد.

خبرگزاری میزان - مسعود پزشکیان در بخشی از نخستین گفت‌وگوی تلوزیونی خود، شب گذشته با اشاره به جلسه‌ای که با سازمان مدیریت و برنامه برگزار شد بیان کرد: طی این جلسه که حول محور عدالت و رفع عقب‌ماندگی‌های کشور در نواحی مختلف بود بر عدالت جنسیتی، عدالت قومیتی و عدالت منطقه‌ای تاکید کردیم.

رئیس دولت چهاردهم ادامه داد: در بهداشت و درمان، پزشک خانواده و نظام ارجاع ساختار عادلانه‌ای است که باید محقق شود.

وی افزود: اگر این ساختار اجرایی شود، همه از سیستان و بلوچستان تا کردستان و خوزستان، همان خدمتی که افراد در شمال تهران دریافت می‌کند را را دریافت خواهد کرد.

پزشکیان در بخش دیگری از اظهاراتش به عدالت آموزشی اشاره کرد و گفت: در آموزش و پرورش مشکلات بسیاری داریم، قابل قبول نیست فرزند کسی که پول و آشنا و امکان ندارد در مدرسه‌ای درس بخواند که ممکن است خوب آموزش نبیند.

رئیس جمهور با انتقاد از نابرابری آموزشی تصریح کرد: باید همه مدارس استاندارد قابل قبول داشته باشند. قابل قبول نیست که اکثر داوطلبانی که به دانشگاه می‌روند از افراد و خانواده‌هایی باشند که بچه‌هایشان به مدارس ویژه و خصوصی و ... می‌روند.

پزشکیان درباره احتمال تغییر شرایط کنکور هم گفت: درباره این مساله را باید در شورای عالی انقلاب فرهنگی صحبت کنیم. آیا عادلانه است کسی که در روستا درس می‌خواند با کسی که در شمال تهران درس می‌خواد رقابت کند؟

رئیس جمهور، بازنگری اساسی در کنکور  براساس عدالت را از باید‌های سیستم آموزشی کشور توصیف کرد و ادامه داد: باید معیاری بگذاریم که رقابت عادلانه شود. باید امکانات برای رقابت عادلانه باشد. باید کاری کنیم رقابت در شرایط برابر از نظر معلم، محیط و امکانات وجود داشته باشد.

رئیس جمهور گفت: تنها مشکل ما در ایران این است که به حضرت علی (ع) عشق می‌ورزیم اما به توصیه‌های ایشان عمل نمی‌کنیم و گاهی با راهی که به ما نشان داده‌اند بیگانه‌ایم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *