ناپدید شدن یک بالگرد با ۲۲ سرنشین در شرق روسیه

17:32 - 10 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۱۰۳۹
ناپدید شدن یک بالگرد با ۲۲ سرنشین در شرق روسیه
یک بالگرد نوع اِم‌آی ۸ که ۱۹ مسافر و ۳ خدمه را حمل می‌کرد، در شرق روسیه از رادار ناپدید شد.

خبرگزاری میزان - مقام‌های روسیه اعلام کردند که یک بالگرد با ۲۲ سرنشین که بیشتر آن‌ها گردشگر هستند در شبه‌جزیره کامچاتکا در شرق دور روسیه ناپدید شده است.

ولادیمیر سولودوف، فرماندار کامچاتکا، گفت که ارتباط آن‌ها با یک بالگرد Mi-۸ در ساعت ۰۴:۱۵ به وقت گرینویچ قطع شد که ۲۲ سرنشین آن شامل ۱۹ مسافر و ۳ خدمه بودند.

ناپدید شدن یک بالگرد با ۲۲ سرنشین در شرق روسیه

مقام‌های روسیه گفتند که تیم‌های نجات با بالگرد تا شب در حال جست‌وجوی بالگرد مفقود شده با تمرکز بر دره رودخانه‌ای بودند که بالگرد قرار بود در امتداد آن پرواز کند.

اِم‌آی ۸ یک بالگرد دو موتوره است که در دهه ۱۹۶۰ طراحی شد؛ از این بالگرد به‌طور گسترده در روسیه و همچنین در کشور‌های همسایه و بسیاری از کشور‌های دیگر استفاده می‌شود.

ناپدید شدن یک بالگرد با ۲۲ سرنشین در شرق روسیه

این بالگرد در حال انتقال مسافران از مبدا منطقه آتشفشان باستانی واچکاجج در منطقه‌ای از شبه‌جزیره که به‌خاطر مناظر وحشی و آتشفشان‌های فعالش معروف است، بود؛ مقام‌ها گفتند که بالگرد از آنجا به سمت روستای نیکولایوکا به سمت شرق (مسافتی در حدود ۲۵ کیلومتر) حرکت می‌کرد. 

یک منبع در اورژانس روسیه گفت: بالگرد تقریبا بلافاصله پس از آغاز پرواز از رادار ناپدید شد و خدمه هیچ مشکلی را گزارش نکردند.

سازمان هواشناسی محلی اعلام کرد که دید ضعیفی در منطقه فرودگاه وجود داشته است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *