انتخابات آمریکا|

پشت‌ پرده اختلاف درباره شرایط مناظره؛ ترامپ به انتقادهای هریس پاسخ داد

11:09 - 10 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۰۹۱۵
پشت‌ پرده اختلاف درباره شرایط مناظره؛ ترامپ به انتقادهای هریس پاسخ داد
کارزارهای انتخاباتی جمهوری‌خواه و دموکرات آمریکا در آستانه برگزاری مناظره انتخاباتی سعی دارند شرایط برگزاری مناظره را به نفع خود تغییر دهند.

خبرگزاری میزان - داده‌های نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که ورود کامالا هریس، نامزد انتخاباتی حزب دموکرات، موجب تقویت رای‌دهندگان دموکرات شده است.

در حالی که ارقام نظرسنجی موسسه گالوپ حاکی از افزایش اشتیاق در میان همه رای‌دهندگان -از جمله جمهوری‌خواهان- در ۵ ماه گذشته است، ارقام مقایسه‌ای افزایش بسیار شدیدتری را در میان دموکرات‌ها نشان می‌دهد.

پشت‌پرده اختلاف درباره شرایط مناظره؛ ترامپ به انتقادهای هریس پاسخ داد

این نظرسنجی نشان می‌دهد جایگزینی جو بایدن به عنوان نامزد ریاست‌جمهوری با هریس، عامل محرک احتمالی است.

اشتیاق فزاینده همزمان با بهبود عملکرد نظرسنجی عمومی هریس در مقایسه با بایدن است، که پس از عملکرد ضعیف مناظره‌ای، از رقابت کنار رفت.

در همین حال یک نظرسنجی جدید رویترز/ایپسوس که به‎‌تازگی منتشر شد نشان می‌دهد هریس با ۴۵ درصد در برابر ۴۱ درصد از ترامپ در سراسر آمریکا پیشی گرفته است.

پیشتازی هریس در ایالت های کلیدی

پاسخ ترامپ به انتقاد‌های هریس در مصاحبه سی‌ان‌ان

دونالد ترامپ، نامزد انتخاباتی حزب جمهوری‌خواه، رقیب دموکرات خود را به دلیل اظهاراتش در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌ان هدف حمله لفظی قرار داد.

ترامپ در یک گردهمایی انتخاباتی گفت: فکر می‌کنم او اگر فقط مصاحبه می‌کرد بهتر بود، حتی اگر عالی نبودند، بهتر بود، زیرا اکنون همه تماشا می‌کنند و اکنون می‌بینیم که او معیوب است، او یک فرد معیوب است.

پشت‌پرده اختلاف درباره شرایط مناظره؛ ترامپ به انتقادهای هریس پاسخ داد

وی در ادامه با اشاره به جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، که از رقابت خارج شد و از هریس حمایت کرد، گفت: ما به شخص معیوب دیگری به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا نیاز نداریم؛ ما همین را داشتیم.

پشت پرده جدال درباره شرایط مناظره

در انتخاباتی که در آن هیچ یک از طرفین درباره بسیاری از موضوعات به توافق نرسیدند، آن‌ها در یک مورد اتفاق نظر دارند؛ اولین مناظره ریاست‌جمهوری برای بایدن فاجعه‌بار بود.

بنابراین با نزدیک شدن به مناظره برنامه‌ریزی شده در ۱۰ سپتامبر (۲۰ شهریور) در شبکه‌ اِی‌بی‌سی، اکنون جای تعجب نیست که تیم ترامپ بخواهد شرایط مناظره قبل را دقیقا بدون تغییر نگه دارد و تیم انتخاباتی هریس با این امر مخالفت کند.

پشت‌پرده اختلاف درباره شرایط مناظره؛ ترامپ به انتقادهای هریس پاسخ داد

این امر منجر به جدیدترین چالش در این زمینه، که برای روز‌ها ادامه داشت، شده است؛ کارزار انتخاباتی جمهوری‌خواهان خواستار خاموش بودن میکروفون نامزد‌ها به جز در نوبت صحبت آن‌ها هستند و در مقابل کارزار دموکرات خواهان روشن بودن کامل میکروفون نامزد‌ها در تمامی طول مناظره است.

پیشتازی هریس در ایالت های کلیدی

انتقاد ایلان ماسک از سیاست‌های مهاجرتی هریس

ایلان ماسک، مالک ایکس و میلیاردر سرشناس آمریکایی، از مواضع هریس درباره مهاجران انتقاد کرد؛ هریس پیش از این با انتشار پستی گفته بود که مهاجران ورودی به آمریکا مجرم نیستند.

پشت‌پرده اختلاف درباره شرایط مناظره؛ ترامپ به انتقادهای هریس پاسخ داد

ایلان ماسک این اظهارت و موضع‌گیری هریس را هدف انتقاد قرار داد و آن را ابزار انتخاباتی حزب دموکرات برای جلب حمایت مهاجران عنوان کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *