آمریکا شریک بالفعل جنایت‌های رژیم صهیونیستی؛ واشنگتن صلاحیت میانجی‌گری ندارد

15:14 - 08 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۰۷۱۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
آمریکا شریک بالفعل جنایت‌های رژیم صهیونیستی؛ واشنگتن صلاحیت میانجی‌گری ندارد
آمریکا به‌عنوان یک شریک بالفعل برای جنایت‌های رژیم صهیونیستی، صلاحیت ایفای نقش به عنوان میانجی در مذاکرات آتش‌بس غزه را ندارد و هدف این کشور خرید زمان برای رژیم صهیونیستی است.

خبرگزاری میزان - در جولای ۲۰۰۶ و ۹ روز پس از جنگ ۳۳ روزه، کاندولیزا رایس، وزیر خارجه وقت آمریکا، مدعی شد که «آتش‌بس فوری بدون شرایط سیاسی منطقی نیست».

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در نشست خبری گفت که هیچ علاقه‌ای به دیپلماسی برای بازگرداندن لبنان و اسرائیل به وضعیت قبلی ندارد.

علاوه بر مانور برای به تعویق انداختن آتش‌بس، آمریکا همچنین ارسال محموله‌های بمب‌های هدایت‌شونده دقیق را به رژیم صهیونیستی برای کمک به کشتار جمعی تسریع کرد.

تنها ۲.۵ سال بعد، رایس علیه یک آتش‌بس سریع در نوار غزه، جایی که رژیم صهیونیستی طی ۲۲ روز در دسامبر ۲۰۰۸ و ژانویه ۲۰۰۹ حدود هزار و ۴۰۰ فلسطینی را قتل‌عام کرد، وارد عمل شد.

۱۵ سال رو به جلو برای نسل‎کشی مستقیم رژیم صهیونیستی در نوار غزه، که بدون شک ابزار مؤثرتری برای ریشه‌کنی «وضعیت قبلی» است؛ با وجود بیش از ۴۰ هزار شهید و پیش‌بینی‌ها درباره اینکه تعداد واقعی قربانیان ممکن است چندین برابر بیشتر باشد، آتش‌بس فوری تنها گزینه غیر نسل‌کشی روی میز است.

به گزارش الجزیره، در حالی که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، بار‌ها بر فوریت چنین آتش‎بسی تأکید کرده است، توقف جنگ در حالی که این کشور به‌تازگی موافقت کرده تا ۲۰ میلیارد دلار دیگر سلاح را به رژیم صهیونیستی تحویل دهد، کمی دشوار است.

صلاحیت مشکوک آمریکا برای میانجی‌گری در غزه

صلاحیت‌های ادعایی آمریکا برای میانجی‌گری در مذاکرات آتش‌بس غزه، با توجه به اینکه این کشور می‌تواند به‌راحتی به‎عنوان یک کشور متخاصم بالفعل در مناقشه شناخته شود، مشکوک است.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، علاقه‌ای به پایان دادن به جنگ ندارد؛ او مدعی است که رژیم صهیونیستی این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که با وجود هرگونه توافق آتش‌بس، جنگ با حماس را از سر بگیرد.

به‌تازگی پایگاه روزنامه صهیونیستی تایمز آو اسرائیل گزارش داد که اگرچه مقام‌های آمریکایی بر «پیشرفت» در مذاکرات آتش‌بس پافشاری کردند، اخبار کانال ۱۲ عبری دریافته بود که «مسائل دشوار» در حال حاضر کنار گذاشته شده است.

موضوع‌های دشوار شامل مواردی مانند این است که آیا رژیم صهیونیستی باید اجازه داشته باشد که تمام طول مرز غزه با مصر را پس از جنگ اشغال کند یا خیر.

تاکتیک‌های به تعویق انداختن مذاکرات آتش‌بس غزه

با توجه به توهمات دیپلماتیک جان کربی، سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید، تاکتیک‌های به تعویق انداختن مذاکرات به نفع امکان اشغال دائمی هر آنچه از نوار غزه باقی‌مانده است، ظاهرا نشان‌دهنده گفت‌وگو‌های «سازنده» است و در این میان، نسل‌کشی با سرعت پیش می‌رود، زیرا ارتش رژیم صهیونیستی در حال ایجاد وحشت و گرسنگی بی‌وقفه در میان جمعیت غیرنظامی است.

اکنون دسترسی به آب و ارسال کمک در غزه محدود شده است، جایی که سازمان ملل مجبور شده یک بار دیگر عملیات خود را متوقف کند تا از دستورهای تخلیه رژیم صهیونیستی تبعیت کند.

مطمئنا، عادت رژیم صهیونیستی به دستور دادن به فلسطینیان برای تخلیه یک منطقه و سپس بمباران آن‌ها در حالی که دستور تخلیه را رعایت کرده‌اند، سازنده نیست.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *