انتخابات آمریکا|

اف‌بی‌آی دخالت خارجی را در ترور نافرجام ترامپ رد کرد؛ اتهام‌زنی نامزد جمهوری‌خواه به بایدن و هریس

13:35 - 08 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۰۶۹۵
اف‌بی‌آی دخالت خارجی را در ترور نافرجام ترامپ رد کرد؛ اتهام‌زنی نامزد جمهوری‌خواه به بایدن و هریس
اداره تحقیقات فدرال آمریکا هرگونه دخالت خارجی را در ترور نافرجام ترامپ رد کرده و در همین حال نامزد جمهوری‌خواه، بایدن و هریس را در این موضوع مقصر می‌داند.

خبرگزاری میزان – مقام‌های آمریکایی می‌گویند توماس متیو کروکس، عامل ترور نافرجام دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، به‌تنهایی عمل کرده و هیچ نشانه‌ای از دخالت خارجی وجود ندارد.

اف‌بی‌آی دخالت خارجی در ترور نافرجام ترامپ را رد کرد؛ اتهام‌زنی نامزد جمهوری‌خواه به بایدن و هریس

مقام‌های اداره تحقیقات فدرال (اف‌بی‌آی) در یک نشست خبری ضمن رد کردن هرگونه دخالت خارجی در سوءقصد به جان ترامپ، تاکید کردند که انگیزه این سوءقصد هنوز مشخص نیست و توماس کروکس «مخلوطی از ایدئولوژی‎ها» داشت.

اف‌بی‌آی تاریخچه جست‌وجوی کروکس را تشریح کرد و تصاویری از سلاح استفاده شده و بمب‌های دست‌ساز کشف شده در خودرو وی را منتشر کرد.

اف‌بی‌آی دخالت خارجی در ترور نافرجام ترامپ را رد کرد؛ اتهام‌زنی نامزد جمهوری‌خواه به بایدن و هریس

کوین روژک، رئیس دفتر اف‌بی‌آی  در پیتسبورگ، گفت که کروکس از حدود یک سال پیش شروع به جست‌وجوی آنلاین برای رویداد‌های مبارزات انتخاباتی ترامپ کرد.

توصیه دموکرات‌های کنگره به هریس

بسیاری از دموکرات‌های کنگره استدلال می‌کنند که کامالا هریس، نامزد انتخاباتی حزب دموکرات، نیازی به تمرکز بر برنامه‌ریزی سیاست با نزدیک شدن به روز انتخابات ندارد و در عوض باید تضاد ارزش‌ها بین خود و ترامپ را برجسته کند.

ده‌ها دموکرات در هفته‌های اخیر در بیانیه‌های عمومی و نظرات خود گفته‌اند که رأی‌دهندگان بیشتر بر شخصیت و ارزش‌های نامزد‌ها تمرکز خواهند کرد تا بر روی سیاست‌های خاص.

در حالی که دموکرات‌ها امیدوارند کاخ سفید را حفظ کنند، کنترل کنگره نیز در انتخابات آتی نوامبر در خطر است و دموکرات‌ها مراقب هستند تا از اعضای آسیب‌پذیر خود در مناطق میانه‌رو و محافظه‌کارتر محافظت کنند.

انتقاد ترامپ از بایدن و هریس درباره ترور نافرجام

نامزد حزب جمهوری‌خواه، بایدن و هریس را مقصر سوءقصد علیه خود می‌داند؛ رئیس‌جمهور سابق آمریکا می‍‌گوید که دولت بایدن وزارت دادگستری را مسلح کرده و باعث استخدام کارکنان سرویس مخفی شده است.

ترامپ، جو بایدن و کامالا هریس را مسئول سوءقصد نافرجام علیه خود دانسته و آن‌ها را متهم کرده که حفاظت از او را برای سرویس مخفی دشوار کرده‌اند.

اتهام نامزد جمهوری‌خواه در یک گفت‌وگوی تلویزیونی مطرح شد و این اظهارات درپی افشای اینکه چندین مامور سرویس مخفی از دفتر پیتسبورگ به مرخصی اجباری فرستاده شدند، صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *