پاسخگویی به ۳۳۰ نفر از مراجعان در برنامه ملاقات مردمی مسئولان قضایی دادگستری استان تهران

16:55 - 07 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۰۶۱۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
پاسخگویی به ۳۳۰ نفر از مراجعان در برنامه ملاقات مردمی مسئولان قضایی دادگستری استان تهران
معاون قضایی رئیس کل در امور ارتباطات و ملاقات‌های مردمی دادگستری استان تهران از ملاقات بی‌واسطه ۳۳۰ نفر از مراجعان در برنامه هفتگی ملاقات مردمی دادگستری استان تهران خبر داد.

خبرگزاری میزان- برنامه ملاقات مردمی معاونان دادگستری استان تهران با مراجعان، امروز  (چهارشنبه ۷ شهریور۱۴۰۳) برگزار و مسئولان قضایی استتان ضمن استماع مسائل و مشکلات مراجعان دستورات لازم را در جهت رفع مشکلات آنان صادر کردند.

سید مهدی رستگاری در حاشیه این برنامه ملاقات، اظهار کرد: در راستای اجرای سیاست‌های دستگاه قضا و برنامه‌های ابلاغی سند تحول و تعالی قوه قضاییه در دادگستری استان تهران، معاونین قضایی رئیس کل دادگستری استان با ۳۳۰ مراجعه کننده دیدار و گفت‌وگو کردند.

وی افزود: در این برنامه ملاقات مردمی که به صورت مستقیم و بی‌واسطه در جهت افزایش عدالت اجتماعی و ملاقات چهره به چهره مسئولان قضایی با مردم برگزار شد، مسئولین قضایی استان ضمن استماع بدون واسطه مشکلات حقوقی و قضایی مردم، راهکار‌ها و دستورات لازم را ارائه دادند.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان تهران در امور ارتباطات و ملاقات‌های مردمی، تصریح کرد: تسریع در رسیدگی به پرونده‌های جریانی، تقاضای اعمال ماده ۴۷۷ قانون آئین دادرسی کیفری، تخفیف در مجازات‌ها، تسریع در اجرای احکام صادره، درخواست مرخصی، عفو و آزادی مشروط و پابند الکترونیک برای زندانیان از مهمترین مسائل و درخواست‌های مطرح شده از سوی مراجعان بود که در ملاقات با مسئولان قضایی دادگستری استان تهران مطرح و مورد پاسخگویی قرار گرفته است.

شایان ذکر است شهروندان برای ثبت درخواست ملاقات با رئیس کل و معاونین قضایی دادگستری استان تهران می‌توانند از طریق درگاه «سامانه ارتباطات مردمی دستگاه قضایی» به نشانی www.Same.eadl.ir مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند.

همچنین پس از ثبت درخواست‌ها برای پیگیری و دریافت نتیجه مناسب در خصوص پرونده‌های قضایی، خلاصه روند پرونده و گزارشی از اقدامات صورت گرفته به مسئولان قضایی ارائه می‌شود تا دستورات و ارشادات قضایی به صورت مناسب‌تر ارائه شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *