اتریش خواستار ایجاد مراکز پناهندگی در خارج از اتحادیه اروپا شد

8:59 - 07 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۰۴۴۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
اتریش خواستار ایجاد مراکز پناهندگی در خارج از اتحادیه اروپا شد
اتریش نیز مانند دیگر کشور‌های مدعی حقوق بشر در اتحادیه اروپا خواستار تشدید سیاست‌های مهاجرتی شده است.

خبرگزاری میزان - کارولین ادستادلر، وزیر اتحادیه اروپا در کابینه اتریش گفت که بروکسل باید تغییر‌هایی در سیاست‌های مهاجرتی این اتحادیه ایجاد کند؛ او همچنین گفت که بروکسل باید مراکز پناهندگی در خارج از این اتحادیه را برای پاسخگویی به نگرانی‌های رای‌دهندگان نزدیک به جریان راست افراطی در دستورکار قرار دهد.

ادستادلر، که از حزب میانه‌رو در اتریش است ضمن بیان این موضوع، در ادامه گفت: ما باید نگرانی‌های شهروندان اتریشی را جدی بگیریم؛ یکی از این نگرانی‌ها افزایش مهاجران غیرقانونی در وین و دیگر شهر‌های ما است.

اتریش خواستار ایجاد مراکز پناهندگی در خارج از اتحادیه اروپا شد

انتخابات سراسری در اتریش چند هفته دیگر برگزار می‌شود؛ براساس نظرسنجی‌ها، حزب راست افراطی (FPÖ) در این کشور بیش از دیگر جریان‌های سیاسی این کشور محبوب است؛ ادستادلر عضوی از حزب راست میانه خلق اتریش است که در حال حاضر در ائتلاف دولتی با سبز‌ها قرار دارد.

وزیر اتحادیه اروپای کابینه اتریش همچنین در ادامه با طرح این ادعا که «ما مشکلی با حضور مهاجران در کشورمان نداریم»، گفت:، اما موضوع این است که برخی از این افراد با ارزش‌های ما مطابقت ندارند و ما باید کار بیشتری در سطح اروپا برای کاهش میزان مهاجرت غیرقانونی انجام دهیم. 

اتریش خواستار ایجاد مراکز پناهندگی در خارج از اتحادیه اروپا شد

ادستادلر اظهار کرد: پیمان مهاجرت باید توسعه یابد و گام‌های بیشتری برای گسترش مراکز پناهندگی در کشور‌های ثالث غیر اتحادیه اروپا برداشته شود؛ واضح است که باید کار‌های بیشتری انجام شود. 

جزئیات پیمان جدید مهاجرت اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا در ماه می (اردیبهشت) پس از یک دهه کشمکش قوانین مهاجرتی جدید را نهایی کرد؛ راه‌حلی که مورد انتقاد برخی از سازمان‌های غیردولتی مانند عفو بین‌الملل قرار گرفته است.

چند روز پس از تکمیل پیمان جدید اتحادیه اروپا در مورد مهاجرت و پناهندگی در ۱۵ می (۲۶ اردیبهشت)، کشور‌های عضو، از جمله اتریش، فراخوان مشترکی را برای توسعه سیاست‌های مهاجرت و پناهندگی برون‌سپاری صادر کردند؛ آن‌ها ادعا کردند که ورود غیرقانونی مهاجران به اتحادیه اروپا نشان می‌دهد که باید اقدام‌های بیشتری برای کنترل این موضوع در دستورکار قرار گیرد.

اتریش خواستار ایجاد مراکز پناهندگی در خارج از اتحادیه اروپا شد

 

در بخشی از این بیانیه آمده بود: اتحادیه اروپا و کشور‌های عضو باید با تغییر تمرکز خود از مدیریت مهاجرت غیرقانونی در اروپا به حمایت از پناهندگان و همچنین جوامع میزبان در مناطق مبدا تغییر دهند و اقدام‌های بیشتری را برای افزایش مشارکت گسترده با کشور‌های کلیدی، به‌ویژه آن‌هایی که در مسیر‌های مهاجرت هستند، انجام دهند. 

مدافعان حقوق شهروندی این پیمان را بررسی کرده‌اند؛ پیمان جدید باعث تضعیف حق پناهندگی، افزایش تعداد کودکان و بزرگسالان در بازداشت و افزایش استفاده از فرآیند‌های غیراستاندارد پناهندگی خواهد شد.

مارتین نایمن، مشاور ارشد حقوقی مدافعان حقوق بشر، می‌گوید که هر روز، نقض وحشیانه حقوق بشر در مرز‌های اروپا رخ می‌دهد؛ پیمان مهاجرتی جدید اتحادیه اروپا این وضعیت را بدتر کرده و رنج مهاجران و پناهجویان را به‌طور قابل‌توجهی افزایش خواهد داد، مردم از جست‌وجو و حمایت در برابر جنگ و آزار و شکنجه منع خواهند شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *