اسناد مالکیت ۱۲۳ واحد مسکونی روستایی بوشهر صادر شد

10:21 - 05 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۰۱۳۴
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
اسناد مالکیت ۱۲۳ واحد مسکونی روستایی بوشهر صادر شد
اسناد مالکیت ۱۲۳ واحد مسکونی روستایی استان بوشهر با حضور رئیس کل دادگستری استان و مسئولان استانی تحویل داده شد.

خبرگزاری میزان - مهدی مهرانگیز رئیس کل دادگستری استان بوشهر ضمن تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی اظهار کرد: اربعین نماد مقاومت و شکیبایی یک خانواده، نماد ایستادگی یک گروه از انسان‌های شریف در برابر نابرابری و ظلم و بالاتر از این‌ها نماد انسان‌هایی که باقی ماندند و می‌خواهند از آرمان‌های یک انسان والا دفاع کنند؛ می‌خواهند از سرفرازی ها، پند‌ها و درس‌های بسیار بزرگی که شهادت آن انسان‌های بزرگ در روز عاشورا رقم زد، حمایت کنند.

وی افزود: درس بزرگ اربعین، حرکت بر صراط حق، حمایت از مظلوم و برائت عملی از یزیدیان امروز جهان است که با ماشین کشتار خود در غزه، طی حدود یازده ماه، بیش از چهل هزار شهروند بیگناه فلسطینی را که بیشتر آنان زنان و کودکان هستند، به شهادت رسانده‌اند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با اشاره به الزامات قانون حدنگاری افزود: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور موظف است برای متر به متر اراضی کشور سند مالکیت صادر کند و در استان نیز بر حدنگاری ۱۰۰ درصدی اراضی تلاش می‌شود.

مهرانگیز افزود: سال گذشته مقام معظم رهبری تاکید کردند یکی از بستر‌های وقوع فساد، بودن معاملات اسناد غیر رسمی و قولنامه‌ای است و ما باید به سمت ثبت رسمی معاملات برویم.

رئیس شورای پیشگیری از قوع جرم دادگستری استان افزود: قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول ادامه قانون حدنگار است که از سوم تیر ماه سال جاری الزام آور و اجرایی شده است و قبل از این تاریخ، نقل و انتقال اسناد صادره و حدنگاری شده به صورت عادی ممانعت قانونی نداشت، اما از این تاریخ به بعد نقل و انتقال برای اسناد حدنگاری شده قابل قبول نیست و باید طبق این قانون جدید ثبت شود.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با اشاره به ابلاغ قانون تنظیم سند رسمی افزود: هر سند عادی که پس از ۳ تیر امسال تنظیم شده باشد در دادگاه‌ها و اداره‌های دولتی پذیرفته نمی‌شود؛ لذا از مردم شریف استان بخصوص روستاییان عزیز درخواست داریم اسناد عادی و دفترچه‌ای خود را در فرایند تبدیل به اسناد حدنگاری قرار دهند.

در پایان این مراسم اسناد مالکیت و کلید ۱۲۳ واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی استان با حضور مسئولان استانی تحویل شد.

انتهای پیام/


برچسب ها: صدور سند مالکیت

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *